Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1111 besök totalt |
Däcktryck på ringen?
Tänkte ta mig ner till ringen för första gången i år och ta med mig r-däcken, men då undrar jag hur ni gör med däcktrycket i r-däcken vid körning på ringen? På svenska banor, som jag uppfattat vara mer kurviga och snabbvärmande för däcken än ringen, kan man ju köra i depå efter några varv och släppa ut luft. Men det låter sig ju inte göras lika lätt när banan är över två mil lång. Vad börjar ni med för kalltryck jämfört med svenska banor? Värmer ringen r-däcken mindre än svenska banor? /Johan B ![]() _________________ Johan B |
||
Re: Däcktryck på ringen?
Den gången jag körde med r-däck så började jag med något hekto högre i kalltryck än vad jag har på svenska banor och det funkade bra. Efter ett varv (kanske tidigare, jag stannade aldrig och kollade ![]() När åker du ner? Vi åker nu till helgen 21-24/7. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Jasså ni åker nu till helgen, hmm det låter ju väldigt lockande... Jag får ta och sondera läget på hemmafronten. Jag har inte bestämt datum ännu. Hur många blir ni som åker ner?
/Johan B ![]() _________________ Johan B |
||
Vi är två som åker tillsammans. Mathias Johansson och jag och så vet jag att både Figgz och Peppe Fröjd ska dit också. Alla rejsianer.
![]() Problemet kan vara boendet eftersom det är Truck Racing samtidigt. Vi bor våra två första nätter i Cochem och de två resterande i Adenau hos våra vanliga värdar. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Ursäkta den usla humorn men "ringtryck" fick en ny innebörd för mig. ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1111 besök totalt |