Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Däcktryck på ringen?
1111 besök totalt
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Däcktryck på ringen?

Tänkte ta mig ner till ringen för första gången i år och ta med mig r-däcken, men då undrar jag hur ni gör med däcktrycket i r-däcken vid körning på ringen? På svenska banor, som jag uppfattat vara mer kurviga och snabbvärmande för däcken än ringen, kan man ju köra i depå efter några varv och släppa ut luft. Men det låter sig ju inte göras lika lätt när banan är över två mil lång. Vad börjar ni med för kalltryck jämfört med svenska banor? Värmer ringen r-däcken mindre än svenska banor?

/Johan B

Lidköping
Här sen Nov 2002

Re: Däcktryck på ringen?

blixten skrev:
Tänkte ta mig ner till ringen för första gången i år och ta med mig r-däcken, men då undrar jag hur ni gör med däcktrycket i r-däcken vid körning på ringen? På svenska banor, som jag uppfattat vara mer kurviga och snabbvärmande för däcken än ringen, kan man ju köra i depå efter några varv och släppa ut luft. Men det låter sig ju inte göras lika lätt när banan är över två mil lång. Vad börjar ni med för kalltryck jämfört med svenska banor? Värmer ringen r-däcken mindre än svenska banor?

/Johan B

Den gången jag körde med r-däck så började jag med något hekto högre i kalltryck än vad jag har på svenska banor och det funkade bra. Efter ett varv (kanske tidigare, jag stannade aldrig och kollade ) så var de uppe i rätt tryck. c:a 2 kilo

När åker du ner? Vi åker nu till helgen 21-24/7.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Jasså ni åker nu till helgen, hmm det låter ju väldigt lockande... Jag får ta och sondera läget på hemmafronten. Jag har inte bestämt datum ännu. Hur många blir ni som åker ner?

/Johan B

Lidköping
Här sen Nov 2002

Vi är två som åker tillsammans. Mathias Johansson och jag och så vet jag att både Figgz och Peppe Fröjd ska dit också. Alla rejsianer.

Problemet kan vara boendet eftersom det är Truck Racing samtidigt. Vi bor våra två första nätter i Cochem och de två resterande i Adenau hos våra vanliga värdar.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003

Citat:
Vad börjar ni med för kalltryck jämfört med svenska banor?

Ursäkta den usla humorn men "ringtryck" fick en ny innebörd för mig.

Citera
Nürburgring
Däcktryck på ringen?
1111 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande