| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Byta hjulhus, hur göra?
|
1 besök senaste veckan (2380 totalt) |
|
Byta hjulhus, hur göra?
Jag behöver lite råd ang byte av främre hjulhus samt front panelen på en bil. För att byta hjulhusen så behöver dom kapas bort vid torpedväggen, samt vid främre rambalkarna så jag misstänker att man bör sätta upp bilen i någon typ av jigg så inte hela bilen blir sned eller att den viker sig? Har alla kryssmått osv till denna karossen så jag har möjlighet att få det rakt när jag passar in bitarna igen. Alla råd är välkommna
_________________ Pelle Persson |
||
|
om bilen är uppallad på domkraftsfästena & motor&låda & andra tunga delar är ur skall det inte vara någon större fara. Vad är det för en kaross?
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
Det är en bmw e12 kaross. (5serie tidigt 70 tal) Motor, låda mm är ur bilen. _________________ Pelle Persson |
||
|
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Byta hjulhus, hur göra?
|
1 besök senaste veckan (2380 totalt) |