| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Ban/bus-preppad 924 -79 Targa
|
868 besök totalt |
|
Hejsan. Det är med en klump i halsen man säljer sin älskling. Det är alltså en röd Porsche 924 Targa från 1979 som varit i min ägo sen i början av Mars detta år. okänt antal mil på mätaren då mätaren blivit bytt av tidigare ägare. Bilen är lättad från asfaltsmassa, ljuddämpande material och saknar även högtalarpanelerna bak. Bilen är "renoverad" och rostlagad av tidigare ägare. Här är en dagbok över hans renovering: http://www.shell.linux.se/magnusk/pr Bilen är utrustad med Hiego halvbur, Sabelt sportstol med Sabelt 4punktsbälte. En djup och underbar Momo-ratt. En 5-växlad låda är monterad i efterhand. Huvlås är även installerade då orginallåset är trasigt Bilen har sina skönhetsfel med lacksläpp och lite ytrost, fronten är lite sne på sina ställen men bilen går väldigt rakt och fint, helt odramatiskt även i högre hastigheter. Huven har en flamma som syns. Inredningen är sliten med sina skavanker och några få sprickor. Bakre kofångare är sprucken men går att plasta ihop. Bilen är helt underbar att köra när det svänger både på landsväg och konbana. Delar som jag bytt nyligen är: Nya stötdämpare fram + vänster topplagring. Ny ventilkåpspackning. Ny Termostat. Nytt handtag inkl lås på förardörren. Ny olja samt filter i både motor och växellåda. Ny bromstrumma + centrummutter på vänster bak. Ny kofångare fram. Maskinelt så går bilen väldigt bra och inget skrap i växellådan, Backen kan vara lite svår att få i men det är väldigt sällan, räcker med att frikoppla igen så går den i. Bilen låter endel i coupén då den är lättad på ljuddämpningsmassa. Bilen är som sagt inte i utställningsskick men det behöver inte en banbil vara. Den 14 mars i år så gick bilen igenom besiktningen utan anmärkning. Med bilen får ni även orginalratt samt stol, 4st vinterdäck och fälg och orginalfälgarna (med nya däck för i år) som ni kan se på bilderna. Priset jag har tänkt mig är 17.000kr och jag har inte bråttom att sälja. Byte kan tänkas mot en 931 eller 944 i bra skick, Pengar lägger jag imellan. Ni kan nå mig på: 0734052613 under hela dagen/kvällen hakan.bergkvist@gmail.com Bilen finns i Huskvarna _________________ Håkan Bergkvist Toyota GT86 |
![]() |
SÄLJES
|
868 besök totalt |