Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Mazda Miata NB 98 motor
1855 besök totalt
P.Hammarsjö
Stockholm
Här sen Feb 2006

Trådstartare

orginal i gott skick sökes.

/ Per H

Mazda MX-5 Miata 98:a, Roadsport C
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004

Ajdå, är det så illa? Tycker synd om dig
Leta i Tyskland, tror du har större chans där...

Du skulle ha köpt Jonas NA, det gjorde jag

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
En vit Opel -18
Citera
P.Hammarsjö
Stockholm
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Strö salt i såret..

Det insåg jag också en vecka för sent.. Hur funkar den? Bättre en min gissar jag...

// Per

Citera
P.Hammarsjö
Stockholm
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Kolvringarna är slitna men har fått toppen renoverad.. Blev dyrt som fan.. Men nu läcker motorn olja och borde få nya ringar. Verkstaden som gjorde jobbet informerade lite sent om vad som egentligen var felet och orsaken till skadan. Skulle jag fått informationen tidigare hade jag inte tvekat att köpt en ny motor istället. Men men..
Dom är iallafall tvugna att fixa oljeläkaget. Att ringarna är lite slitna kan jag leva med ett tag. Men risken är att ventilerna koxar igen.

// pER

Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004

Undrar hur de har kört den motorn? Eller så har den gått 35 000 mil...
Surt att behöva fixa så mycket med en nyinförskaffad bil. Inget som bilhandlaren tar på sig?

Jag köpte en Mazda för att jag ville köra istället för att skruva och det har infriat sig än så länge. Visserligen kostade inte min BMW i närheten lika mycket som denna ändå billiga bil men det är driftsäkerheten som jag är ute efter och den har jag fått.
Håller på att köra så mycket bana jag bara hinner och blir mer och mer överens med de fina egenskaperna. Med r-däck ska jag nog lyckas komma sist i MGCC när jag startar till våren

Visst finns det pyssel på denna bilen men det är inget som stoppar mig. Ska byta alla bussningarna och fixa lättare och roligare avgas i vinter, annars inget akut. Lider med dig men samtidigt tackar dig för att du inte köpte den

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
En vit Opel -18
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Kolla med Granaths bilskrot (utanför Lund i Skåne), de har en NB, tror att det är en -99, som kanat ut på en åker. Motorn är intakt såvitt jag vet. (fälgarna är däremot skeva, fråga mig inte hur jag vet det... )

De kan vara lite luriga att ha att göra med men de har i alla fall en morot såvida de inte har sålt den.

Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

miataninja skrev:
Kolla med Granaths bilskrot (utanför Lund i Skåne), de har en NB, tror att det är en -99, som kanat ut på en åker. Motorn är intakt såvitt jag vet. (fälgarna är däremot skeva, fråga mig inte hur jag vet det... )

De kan vara lite luriga att ha att göra med men de har i alla fall en morot såvida de inte har sålt den.

Morot? Det behover han sakert, men en motor hade varit battre!!

Blır det inte battre att renovera gamla motorn?
Kan man ju passa pa att trimma nar man anda haller pa?

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Roger Gustafsson skrev:
Kan man ju passa pa att trimma nar man anda haller pa?
Viljan att "trimma" är nog rätt låg skulle jag gissa

Men att hona loppen, nya ringar och lager borde inte bli så dyrt. Vill man ta i lite kan man se till att block och topp är riktigt raka och inte högre än nödvändigt. Med riktig inkörning så bör det bli ca 5 hästar mera än en skrotmotor, och fortfarande inom reglementet.
Nya ringar och lager med arbete blir väl i närheten av kostanden för en skrotmotor (beror starkt på vad man betalar för arbetet).

Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Måste bara säga en sak vi pratade om idag: Av alla Miator vi någonsin hört talas om så har INGEN någonsin råkat ut för nåt liknande. Men den som gör det hamnar i en mycket populär Biltidning. Hur stor är chansen? Har du kollat så det verkligen är en Mazdamotor?
Sen kostar en färdig båge runt 2000, inte mellan 5 o tio...

MexBeetle -90 1600cc
Citera
JC
Kungsbacka
Här sen Feb 2004

Dagens hobby-polis

Citat:

Båge/bur/burbåge... Hm, viss skillnad på båge resp. bur ju . Visst du kan köpa en HD kopia för, var det 2500kr(?) men vill man ha (t.ex.) OMP så kostar den mer än 2000kr. Men men, ägaren väljer själv...

Citat:
Av alla Miator vi någonsin hört talas om så har INGEN någonsin råkat ut för nåt liknande. Men den som gör det hamnar i en mycket populär Biltidning.

-Ehh, tvärtom är det ju. Pers bil hamnade ju inte i tidningen bara för att detta hände.. Han var ju redan där!
på Roger

Ha det bra alla!

/Jonas

Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

JC skrev:
Dagens hobby-polis

Citat:

Båge/bur/burbåge... Hm, viss skillnad på båge resp. bur ju . Visst du kan köpa en HD kopia för, var det 2500kr(?) men vill man ha (t.ex.) OMP så kostar den mer än 2000kr. Men men, ägaren väljer själv...

Citat:
Av alla Miator vi någonsin hört talas om så har INGEN någonsin råkat ut för nåt liknande. Men den som gör det hamnar i en mycket populär Biltidning.

-Ehh, tvärtom är det ju. Pers bil hamnade ju inte i tidningen bara för att detta hände.. Han var ju redan där!
på Roger

Ha det bra alla!

/Jonas

Du vet vad jag menar...
Som gammal Miataägare känner man ju sig tvungen att ta Miatan i försvar!
Men en båge för 2500 räcker ju. Men såklart är en bur 1000 ggr bättre.

MexBeetle -90 1600cc
Citera
SÄLJES
1855 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande