Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 10149 besök totalt |
318iS 8v -88: 1180kg vid 3/4 tank, 70kg förare och en extra diffklump i bagaget... Varav 620 på framaxeln och 560 på bakaxeln
E30 racebil: Fn väger kaross och halvfärdig bur ca 190+25=215kg i övrigt rensad på allt... _________________ /Arne Lindgren |
||||
Jag är inte bara gammal, jag är tydligen tung också. ![]() Ehrm...jag hade en passagerare i bilen....en liten kille iofs. *asgarv* /J |
||||
slagskeppet...dvs min gamla sju serie har en tjänste vikt på 1630 kg med tilllåten släpvagns vikt på 1900Kg...perfekt att dra med?
e28 race bilen hoppas jaq ska landa på ca1050kg...bmw lyckades ju få ner dom till det...med plåt kaross och mycket av std inredning kvar..jag "fuskar" och kör med plast delar och kastar bort allt onödigt ![]() _________________ Pelle Persson |
||||
Har en riktig flugviktare, en Austin A40 Saloon. Den väger 720 kg enligt instruktionsboken, helt original. Totalt oduglig som racebil dock, med 40 hk motor, trummor runt om och bladfjädrar bak.
Rekorden som är under långsam uppbyggnad vägde 1120 kg tjänstevikt ,innan jag började bygga omden. Den borde komma ner under 1000 kg när den är klar. omegan väger enligt regbevis nuförtiden 1580 kg tjänstevikt, den la på sig 20 kg pga byte till 24 V 6an. Själv väger jag under 70 kg! ![]() _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Jag har inte hunnit att fara iväg och väga Lancian än, men den borde inte väga mer än 680kg- vilket är orginal tjänstevikt. Min A112:a har ju en och annan modifiering så den kanske väger lit mindre. Jag får återkomma i ämnet
![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Tjena Pär, du som är helt opartisk, jag behöver ett råd. Vad skall jag köpa för dragbil? Jag går och velar mellan Citroen XM och Peugeot 605 (Budget: 20->30 kSEK, Krav: Farthållare). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Tjenare!
Kommer precis från besiktningen och eftersom den skulle reggas med bur så blev det vägning. Vågen stannade på 1305 kg med 3/4 tank utan förare. Fick även igenom min 3,8:a vinge:))))) Ha det bra! _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
Hade vägarna förbi Hjulstakorset idag. Med lite under halv tank, lite verktyg och andra småprylar i skåpet, en tung väska med bl.a. dator i baksätet och mig fram blev det såhär för familjeskåpet (BMW 525i T -01):
Fram: 820 kg Bak: 900 kg Totalt: 1720 kg Mätte från båda håll och fick samma resultat. Totalvikten är inte så mycket att säga om, men förvånandsvärt tung bak. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Jag är lite fundersam under det här ämnet, för att i regbeviset står det att min bil väger 850kg i tjänstevikt, medans instryktionsboken säger 670kg? Vad jag har läst om på internet står det att den väger 740kg... Någon som vet lite bättre om Suzuki Swift GTi 88'a än mig?
|
||||
I Teknikens Världs Alla bilar-88, står det att tjänstevikten för en 3 dörrars Suzuki GTI är 840 Kg. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Hur mycket väger Europan med full förare? ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Jo, det är juh kul att all faktan stämmer överens med varrandra... En sak är dock säker, ingen av dom referenserna har tagit med min självlättande kaross i beräkningarna ![]() |
||||
M3an väger på Hjulstakorsets våg ca 1470 kg då med BBS RCS och AP Racing bromsar (de är lättare än std) och halv tank utan förare. Ca eftersom vågen verkar väga på 20kg intervaller. Blev lite förvånad eftersom jag vägde före och efter jag tankade i 33 extra liter i bilen och vikten bara ökade med 20 kg. Ett lätt tryck med tån på vågen så hoppade vikten upp till 1480 kg.
Håller på att lasta ur lite inredning och skruva i racerstolen så ska vi se vad det gör.. _________________ Vincent Pihlström BMW M3 E46 04 flyttsak |
||||
Så, Golfen vägde in på 820kg hos Bilprovningen i Märsta i går (Lördag)
detta med lite soppa och utan styrman!! Hmmmm, hur "brejkar" jag 800kg gränsen? ![]() Vår SLC Mk:I vägde 780kg... men då hade naturen hjälpt till med sån't där brunt som vissa bilar får... Och det är lätt!!!!! (eller blir ![]() ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||
Halvt OT och till andra delen kemiskt.... När stål rostar (om vi bortser från det trillar av delvis till slut), blir det lättare eller tyngre? Syre kommer väl till? Försvinner något? _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 10149 besök totalt |