| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tokstarkt lösningsmedel?
|
2 besök senaste veckan (12986 totalt) |
|
testade Biltemas "Tralltvätt" på en gammal "målarpyts" bara genom att skvalpa runt lite i burken så lossnade färgen, förvisso fasadfärg men kanske värt ett försök.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
blir kanske till att hoppas att dom dyker upp på vallåkraträffen, såg dom där för 2 år sedan tror ja... man kan ju hålla tummarna...... _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||
|
liten uppdatering.....
kan medela herrskapet att jag hittade en liten dunk i ett skåp hos garageherren
eftersom vi är i en fas av "lätt" rostlagning av en BMW E21:A Bauercab så tänkte jag att då skall det provas
på valda ställen penslades det på karossen, efter en timme unde man faktiskt se att lite ytrost hade försvunnit, ett lager til ströks & vi får se vad som har hänt nu efter lite drygt en vecka när vi tar nästa ryck. Även ett par ganska rostiga bultar & brickor lades i "bad", lite resultat ( ytrosten borta) syntes efter ca en timme. får väl se om det är något kvar av dem när jag kommer ut nästa gång. skall försöka komma ihåg att plåte resultaten, men skulle kanske ha fotat innan med.... får väl göra ett försök till isf !!
_________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||
|
hmm, man skall nog följa anvisningarna på burken
efter ca 1,5 vecka ( hade inte varit i garaget därimellan..) så tittade jag i den lilla burken där jag hade låtit lite bultar, muttrar & plåtbitar litta som var ganska rostiga i täckande bad. nu när jag tittade i den var det ingen vätska kvar i burken
å all metall, var liksom ihopsmält till en liten grå hög >
man skall nog hålla sig till dedär 3 timmarna kanske
där jag hade penslat på såg det ut som en liten förbättring iallafall, skall försöka ge mig på att ladda upp några bilder senare i veckan...
_________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Tokstarkt lösningsmedel?
|
2 besök senaste veckan (12986 totalt) |