| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Video: Test av RX-3 med busfaktor.
|
1524 besök totalt |
|
En pytteliten video som jag slängde ihop utan några konstnärliga ambitioner Uppstart samt en liten provtur utav en RX-3 som ägs av en medlem på wankelregistrets forum och där kallas RE. Bilen är nyligen införskaffad som leksak. Det mesta saknas i inredning och lister osv men den är lätt trimmad och har en äkta AGA-diff;). Bilens nya ägare håller på att ragga vad som saknas men den ska fortsätta vara busbil;) Bilen är helt slut i hjulupphängningar och ormar sig fram på raksträckor, attack i kurvor skulle i nuläget förmodligen resultera i avåkning redan i första kurvan:) Fast det ska bli ordning på väghållningen så småningom. Högerklicka och välj: Spara mål som.. http://w1.252.comhem.se/~u25200787/R _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
|
Bild på bilen med andra fälgar monterade och framförallt lämpligare däck. Nu vågar snart bilens ägare köra snabbare än 130 km/h
_________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
|
|
||
|
Ja de låter gööööött!!
Ser ut att vara en riktigt cool bil! Såldes det sådana bilar i Sverige nångång eller är det import? Edit: Jag kikade lite på blocket och hittade denna finbilen! http://www.blocket.se/vi/8839783.htm _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
Jodå, de såldes i Sverige. Fast inte i Norge och därför är välbeställda norrmän galna i dessa och köper tyvärr ut bilarna till Norge. J-a skitland man bor i som inte ville borra olja i Nordsjön.
_________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
|
Ska du inte ta den där räserbilen ut till Säve depå imorgon lördag?
Jag ska ut och titta lite på rattlåsracingen där. Brukar vara rätt kul! ("En dag på strippen")
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
Nä, det verkar inte bli några wanklar på Säve i år, snyft.
Ägaren till denna RX-3 är av åsikten att bilens kraftöverföring inte riktigt lämpar sig för strippen och jag håller med. Kopplingen slirar, väghållningen är usel fast det ska fixas. Han har redan letat fram en annan bakaxel som ska monteras. Sen jagar han fräscha stötdämpare med mera. Därtill har han en till RX-3 som han köpte helt nyligen i ett bra skick. Fast motorn är utbytt mot en oportad 13B, så den bilen är det ingen busfaktor över. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
Tråkigt.. inga wanklar på Säve.. Eftersom jag är nyfiken på wanklar, och tycker det är kul teknik, så var jag i köptankarna på en RX-7 Turbo II -89 förra året. Den var välservad och hade bara ca 9000mil på mätaren! Men den var lite dyrare än min plånbok kunde erbjuda. Jag provkörde den, men tyckte den kändes så klumpig att köra, inte så vass... Och så var den riktigt äckligt 80-tals plasig inuti.. Så det blev ingen affär. Istället köpte jag den banpreppade bmw 325 jag nu äger. Får bli en wankel nån annan gång
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
||
|
|
||
![]() |
Bilder o videos
|
1524 besök totalt |