Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Video: Uppstart och test av RX-7 FD.
1841 besök totalt
combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Trådstartare

RX-7 FD är en ganska komplicerad historia att döma av alla problem okunniga ägare har med att få bilarna att gå ordentligt. Men i denna filmen är det en snubbe som absolut inte har några problem, hmmm han verkar misstänkt lik min bror;)

Högerklicka och välj: Spara mål som..
http://w1.228.comhem.se/~u22800780/uppstart_o_test.wmv

Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005

Plågas motorn så snabbt efter renoverningen?

Mazda Rx-7 -94
Citera
combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Trådstartare
Hmm, skulle jag låta kameran gå från start tills den så att säga börjar plågas då skulle det gå många videoband. Kan försäkra dig om att motorn inte plågas överhuvudtaget och att den gått länge nog för körsekvensen. Notera även att varvräknaren inte bottnas, körsekvenserna i videon är ju med för att de är den roligare delen av körningen. Vem vill kolla en video där man sitter och f-skör?

Sedan att bilens ägare rekommenderas att ta det lugnt en tid är rimligt, att köra med plattan i mattan konstant under inkörningsfasen är mindre lämpligt då motordelarna behöver slita till sig. Men det betyder ej heller att den inte går att gasa upp nå'n enstaka gång.

Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005

Bah! Jag klagar inte, undrar bara . Den dras juh till minst 6k rpm. Jag har ingen som helst erfarenhet själv, men vad jag har läst så kör vissa jänkare flera hundra mil på extremt låga varvtal som inkörning. Antar att det finns lika många inkörningsfilosofier som det finns motorbyggare

Mazda Rx-7 -94
Citera
Lynxen
Göteborg
Här sen Nov 2004

Coolt: Mazda Wankel är riktigt stort här Down Under, kolla in det här te x:
http://www.performanceforums.com/forums/showthread.php?t=67194274

RX7 Gen 1 med N/A 20B 295Kw at the wheels

Arboga
Här sen Dec 2005

1841 besök totalt