| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Behöver ultrasnabb svarvhjälp!
|
1339 besök totalt |
|
Jag hade behövt ultrasnabb svarvhjälp av någon här på forumet! Det rör sig om en alubricka, 100 mm ytterdiam med ett 1/4" hål i mitten, ett par tre millimeter tjock eller så (inte så viktigt) och brutna kanter (eller åtminstone inte sylvassa). Försökte starta igår, men insåg ganska snabbt att jag behöver en bricka på torrsumpsdrevet. Motorn är som sagt startklar och finns det en möjlig chans att få ner en bricka i veckan, så kan det med all sannolikhet bli starta av till nästa helg! det finns ingen skala som kan beskriva hur tacksam jag hade blivit för denna tjänst!
Den har faktiskt redan startat! Dock bara ett par millisekunder, släppte nyckeln för tidigt och därefter började startmotorn krångla.... Någon här som har en bunte startmotorshims över att skänka?
|
||||
|
om det är remmen som vandrar.....så bör du nog försöka rikta först.
Jag använder plåtatna från Volvo B21 som säkerhet. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Kan du utveckla det där lite? (Ingen svarvare som känner sig sugen?) |
||||
|
|
||||
Du får PM med min adress... snart!
|
||||
Jo....om remmen ser ut som dem kommer att hoppa av......så är det något som är snett, eller något som flexar. Då får du rikta upp...så hjulen liner bättre.....eller förstärka så det inte flexar. Du kan inte tvinga remmen att stanna på hjulen med en plåt.......plåten är en extra säkerhet. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Måste ju göra något för att öka på takten så Jeppsson får ned den från pallbockarna
|
||||
Antar att jag har mindre att skylla på nu... Håkan; Jo, det är jag med på också. Fick bara för mig att du använde någon speciell pryl från Volvobilar?
Hur som helst, jag behöver det som en extra försäkring! Vågar inte riskera att remmen trillar av och med tanke på min tur hittills är det något som är högst sannolikt!
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1339 besök totalt |