Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Däcktempmätare
1013 besök totalt
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Däcktempmätare

Är lite sugen på däcktempsmätare, hittar inte mycket info om vad som är viktigt när det gäller specen.
Vill man ha en probe som man "trcker mot däcket eller är ytskicktet på däcken så homogent varmt att det går lika bra med Ir teknik? Har sett att bla GA säljer båda typerna.

Hittade en IR-termometer på Claes ohlssons se nedan, noggranheten är kanske inte tillräcklig?

IR-Termometer. Mäter temperaturen med IR-stråle. Ingen direktkontakt med mätobjektet behövs. Mätområde -50°C/-58°F till + 280°C/536°F. Temperaturvisning på bakgrundsbelyst LCD-display. Uppmätt värde kan frysas. Distans/yta ca 8:1. T.ex. vid mätavstånd 80 cm har mätytan en diam. på 10 cm. En laserpunkt visar ungefärlig mittpunkt på mätytan. Noggrannhet ±2% eller ±2°C/4°F (vid +18°C/64°F till +28°C/82°F). Upplösning 1°C/1°F. Storlek 160x82x41,5 mm. Levereras med 1 st 9V batteri samt praktiskt läderfodral.

Är det någon som provat med en bra ugnstermometer?
Det finns en del multimetrar som kan mäta temperatur är dessa bra?

Många frågor på en gång, kanske är någon som har lite info om detta?

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Jag kan fixa "rejsa.nu-specialpris" på en värmekamera märke FLIR, ksotar endast 56000:- plus moms men då kan du få ett par kronor rabatt . Den funkar bra för däcktempsmätning och har förinställda värden för just gummi.

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Jonas Jonsson skrev:
Jag kan fixa "rejsa.nu-specialpris" på en värmekamera märke FLIR, ksotar endast 56000:- plus moms men då kan du få ett par kronor rabatt . Den funkar bra för däcktempsmätning och har förinställda värden för just gummi.

Det var ju som hittat om du inte har skrivit någon annan valuta så hjälper nog inte rabatten. Men om jag säljer bilen så har jag råd med en sådan, då kan jag övergå till att bli en depåförare av högsta rang!

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
Däck för banåka
Däcktempmätare
1013 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande