Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1768 besök totalt |
Vad betyder Motorrad-Sicherheitstraining?
Måndag och tisdag 4-5/9 hade jag tänkt att köra eftersom jag kollat på Nürburgrings oficiella hemsida där det står att det är öppet 17.15-19.30. Nu ser jag på en annan lista jag hittade här på rejsa att det är "Motorrad-Sicherheitstraining". Är det motorcykelträning och får man inte köra bil då? Någon som har koll på detta?? _________________ Joachim Qvarnström |
||||
Du bör nog avboka.
När jag var där ifjol var det samma "event"; och då var banan stängd under tiden det pågick. Före och efter motorcykelträningen så var dock banan öppen för turistkörning - vet inte hur schemat ser ut för "dina" dagar dock. Du bör kunna ringa till ban-administrationen och höra vad som gäller. Även den gången stod tiden markerad som turistkörning enligt officiella hemsidan! Lycka till i vilket fall! _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
Vet du något tfnnr dit? _________________ Joachim Qvarnström |
||||
Enligt http://www.nuerburgring.de/home/inde _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
NüRBURGRING GMBH
otto-Flimm-Straße D - 53520 Nürburg Tel.: +49 (2691) 30 2 - 0 Fax: +49 (2691) 30 2 - 155 pr@nuerburgring.de http://www.nuerburgring.de _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
Så stod det som sagt också när jag var där för ett år sedan, ändock så var nordslingan under flera timmar upptagen med just säkerhetstränande MC-förare. Ungefär lika intressant att kolla på som en division 3- match i pingis. _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
Tack för nummret. Ringde och pratade med en dam som sa att motorrad träningen var från 8-16 på Nordslingan och att turistkörningen var öppen som vanligt 17.15 till 19.30. Jag frågade om hon var hundra och hon sa ja...hoppas hon visste vad hon snackade om. Tack för hjälpen.
_________________ Joachim Qvarnström |
||||
Hej!
Förra året när jag var där nere i augusti så var det mc träning på dagen och turistkörningen var öppen som vanligt kl 17.00-19.30. Hon du ringde och pratade med har säkert helt rätt. Ha det så kul där nere ![]() _________________ Tobias Samuelsson Ferrari F430 Porsche 996 Turbo #såld# BMW |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1768 besök totalt |