Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2916 besök totalt |
Alternativ till Scuderian med Sabine och Jaco Velders!!
Hej, Det verkar ju vara lite skakigt kring Scuderians framtid, många instruktörer som har hoppat av etc. När jag har varit nere på Ringen de senaste två gångerna har jag varit i kontakt med en holländare som heter Jaco Velders. Han har ganska nyligen permanent flyttat till Barweiler för att satsa på racingjobb på heltid. Han är bra att ha å göra med och han har hjälpt mig med lite modifieringar på bilen. Han jobbade förut åt killen som körde Alfa-uthyrningen bl.a. Nu ska han ha en kurs tillsammans med Sabine 14-15 september 2006. Den här kursen verkar mer rikta in sig på seriös körning än som Scuderian som ibland kan vara lite mer att bli "underhållen". Kursen inkluderar hotell och käk. Det finns två priser, med eller utan att en racinglicens ingår i utbildningen. När Jaco beskrev kursen för mig så lät det som att den innehåller en hel del coola moment ![]() ![]() Instruktörerna heter: Jaco Velders Ton Fick Sabine Schmitz Priser: 660 resp. 749 euro (ganska vettigt relaterat till Scuderian!) Jag har fått pdf-dokument med mer detaljerad info som jag kan skicka vidare om någon är intresserad! E-mail till Jaco: jacovelders@hotmail.com _________________ //Magnus Gens |
||||
|
||||
Jag tar gärna en pdf.
mikael@regnell.se _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
_________________ Anders Hansson |
||||
Så här tycks programmet se ut:
- - - Day 1 Approx. 13:30 Meeting in the Bikeworld- Meuspath Business Park. 14:00 Registration and introduction 14:15 Basic theory for driving on the Nrdschleife 17:00 Theory for the German A race Certificate. 19:00 Written test for the certificate. 20:00 Dinner- Restaurant "zur alte scheune" Barweiler (Dinner and hotel with breakfast is included) Day 2 06:00 - 06:45 Breakfast in the hotel (hullen) Barweiler. 07:00 Meeting and briefing at the Nordschleife 08:00 Guide driving with instructors; Sabine, Jaco and Ton. 10:00 Solo Drive Briefing for all participants. 10:15 Solo Drive (with or without instructor) The participants drive their own car around the complete Nordschleife on their own. Assessments for licence qualification carried out by instructors. 11:00 Free driving (with VLN race cars on the track also!) 14:00 Final briefing - - - om jag räknat rätt så är det en kördag med ca 5 timmars körning (3 av vilka man delar med VLN bilar!). _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||||
Hej Micke. Skicka gärna en kopia till mig. flyingfredrik@hem.utfors.se Todeloo _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
_________________ Anders Berg Nybliven pappa som inte vet när dottern eller hennes lillebror låter honom åka till NS härnäst... |
||||
In the mail. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Hej!
Detta låter intressant. om någon annan vill skicka PDF'n vidare till mig så vore jag tacksam ![]() jens.lanvin@opinionbengal.se MvH Jens _________________ Jens Lanvin |
||||
Har skickat till dig! _________________ Anders Hansson |
||||
Kan någon skicka till mig? Jag lägger då upp filen på en teliasida... ![]() karlsson.stefan@telia.com _________________ /Stefan Karlsson "ordnung und sauberkeit macht qualität!" |
||||
_________________ /Stefan Karlsson "ordnung und sauberkeit macht qualität!" |
||||
Lite subjektiv info:
Jaco är inte riktigt en "gentlemanna-ring-räv", han har mer skitiga händer och mekarkläder. Kör grymt snabbt med halvrisiga såväl som grymma bilar. Han förvarar grymma bilar åt en hel del holländare, samt skjutsar dem och instruerar. Enligt honom är alla tre instruktörerna likvärdiga men han är lite irriterad över att alla vill vara i Sabines grupp pga att hon är kändis. De pratar bra engelska alla tre. Han var själv mycket nöjd över att ha fått till VLN-träning på banan samtidigt som kursen, de är dock instruerade att ta hänsyn till "rookies". Om man känner Jaco och Sabine rätt blir det säkert ingen torr avslutning på kursen heller... Barweiler (där kursen, middagen etc är) ligger ca 1 mil västerut - mot A1:an till. _________________ //Magnus Gens |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2916 besök totalt |