| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rostskyddsfärg
|
2253 besök totalt |
|
Rostskyddsfärg
När jag nu tänker blästra min kaross så behöver jag någon slags rostskydd innan lack. Vilken är den bästa produkt att använda sig av när jag vill skydda min nyblästrade/slipade kaross mot rost i mitt halvfuktiga garage? Det måste ju lira med lackfirmans grejer i framtiden. Helst nåt på sprayburk. |
|
Tjena...
Jag bara råkade snubbla in här, och eftersom jag är billackare så skulle jag vilja tipsa om (trots att jag har semester ) Max 2K Füllprimer. Den andvänder jag mycket i jobbet.
Den funkar på plåt och alu, galvat med tror jag. Det borde finnas hos större färgaffärer. Finns som spray och kostar runt 80 spänn _________________ Johan Bergman |
|
Vad innebär CA primer?
Jag vet ännu inte vem som ska får äran att lacka denna best i framtiden så jag vet inte vilken lackerare man ska vända sig till.
Max 2K Füllprimer, funkar den med de flesta lacktyper som olika lackerare använder sig av? Etsande zinkgrund låter ju som ett vettigt alternativ. Var kan man hitta detta? Följdfråga: måste man slipa den nyblästrade ytan innan man grundar/primar?
|
|
har biltema nåt bra alternativ som kan rekomenderas? ska åka dit om nån timme..
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=752&iItemId=82973 Är detta nå att ha? |
|
sån har jag använt ganska mycket.. inte biltemas dock tror jag.. lite osäker där. Jag tycker dom är bra som grundfärg. Toppfärgen ger bra vidhäftning med sån grund. Väldigt praktiskt när man skall lacka mindre grejer på bilen.
Man skall dock inte inbilla sig att skyddet blir som varmgalvat, långt därifrån _________________ Mats Andersen |
![]() |
Skruva banåkabil
Rostskyddsfärg
|
2253 besök totalt |