| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Porsche 997 TURBO på Fith Gear
|
1378 besök totalt |
|
Verkar vara en aaaaaning mer lättkört än vad dom fick ihop för 15 år sedan.... om "overboost" knappen och accelerationen: "The only thing you can't overtake in that time has a warhead"
http://www.youtube.com/watch?v=r6Pq_ _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
|
nice
körde tyskens demobil när vi hade den på jobbet i borås i o försig en automat. fantastisk bil vad annars kan man säga har kört i prinsip alla porsches modeller och i mina ögon har dom ingen mer komplett modell samtidigt som du nästan blir rädd för accet från noll till .... så är det inga problem att sätta gammelmormor i den för att åka och handla. automaten var bara kul i ett läge när man håller på bromsen och trycker på gasen och vid 2000 varv släpper man den, det sjukaste jag varit med om i en standard bil. vill ha en men en mekaniker lön räcker inte långt men om 60 år när den kommit ner i pris ska jag ha en
mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
det där måste verkligen sticka i mångas ögon!
|
||||
|
Skulle snarare kalla Vetten för en gammal man och 997an för en ung vältränad kille
Det roliga är att utrustad med Tiptronic-lådan så gör den 0-100km/h sprinten snabbare än med manuell låda. Har det hänt förr? 3,7 sek enligt Porsche själva, en alldeles grymt bra tid. 3,9 sek med manuell. Lika snabb/snabbare än Carrera GT alltså. _________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||||
Damn... hehe. Vilken var det? Z06 eller vad heter den senaste med 500hk? Borde inhandla tidningen. _________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
1378 besök totalt |