| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW 2002, weber problem
|
2732 besök totalt |
|
BMW 2002, weber problem
Hejsan Jag har precis gått o skaffat mig en bmw 2002, med dubbla weber 45or. Jag har ett problem, som gör att jag inte kan köra som jag vill!! 1, när jag hade R-stiften i så gick den fan inte bra, kändes som om soppan försvann i förgasaren sen kom den igen (väldigt snabbt) så den hoppade fram, löste sig ofta genom att man stämpla ner gasen helt. Men oftast har jag bara släppt gasen, för det är ju fan inte bra när hela motorn hoppar fram o tillbaka! 2. Nu har jag bytt till vanliga BP6ES stift, så nu går den mkt bättre, men den har fortfarande tendens att göra de här rycken som jag nämner ovan när den känner för det. 3. Var i skåne hittar jag nån som kan hjälpa mig o ställa in mina weberförgasare så jag kan köra som jag vill. lite övrigt information, BMW 2002 -75. Motorn är borrad till 2.2L, dubbla WEBER 45or (de gamla DCOE 16), Exktraktorrör, trimkam. _________________ Johan, Nydell BMW 2002! BMW e30 4d 320/325 88 m3 88 diff BMW e30 2d 320/325 trimkam |
||||
|
Varför inte fråga "farbror" Sven på 02-Center i Smygehamn.
Tel: 0410/24783 Han har justerat en hel del Weber på BMW. Han har dessutom en hel del delar till gamla 02-or. Kan vara lite svår att få tag i men det är bara att försöka några gånger. Hälsa från mig! Fredrik |
||||
|
Lasse på Liba motor kan verkligen sina saker! har varit där och bromsat ett par gånger och fått min topp fixad, kan bara rekommendera honom!
ang ditt fel så hade jag ngt liknande innan när jag hade för klen bränslepump...motorn jag har (snarare hade, den spikade sönder sig själv i fredags) är en 2,2 liters m10 med 292 graders kam och 2 weber 45or, volvokolvar med anpassad kolvtopp (e12 topp, ca 11,4 i kompförhållande). Jag bänkade ut 141 hk och 190 nm hos lasse, men den första vändan jag var där gick det dåligt som fan, knappt ngn effekt...när vi mätte bränsletrycket (hade ställt det på tomgång tidigare) så försvann trycket såfort man gasade, dvs för klen pump...kör nu med en facet redtop med ett filter precis innan pumpen, sedan vidare till filterking tryckregulator och sen till förgasarna...innan pumpbytet hade jag det felet med, mycket ryck och ojämn gång, detta försvann dock helt vid pumpbytet...nu har jag dock hela vintern på mig att samla nya dyra delar och bygga en hållbarare maskin
_________________ Johan Kampf ----------- BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil |
||||
|
ringde till en snubbe i malmö och han sa såhär.
De tar 800 för att bromsa bilen(landsväg), och kolla om de är rätt inställda. Sen för att börja skruva på förgasarna kostar det 1500spänn (tror de 800 ingår), och sen läggs delkostnad till på dessa 1500. Är detta rimligt, eller ska jag fortsätta titta runt? _________________ Johan, Nydell BMW 2002! BMW e30 4d 320/325 88 m3 88 diff BMW e30 2d 320/325 trimkam |
||||
Vad är det nu den firman heter? Jag tycker att jag borde veta, men men... _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
För mig var felet liknande , Nålventil + bränsletryck + flottören nivå. och byte till Nippodenso stift motsvarande orginal. _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
Firman heter TG motor http://www.tgmotor.com/, och för övrigt verkade killen väldigt trevlig. När jag läste på mina små lappar om vad som satt i mina webrar/hur de var inställda. Så sa han "det låter nästan helt rätt men inte riktigt", och den går ju nästan helt rätt men inte riktigt också. Det blir väl till att hosta upp en 2000 kr för att få den att gå riktigt fint, men då slänger jag nog i R-stiften igen. _________________ Johan, Nydell BMW 2002! BMW e30 4d 320/325 88 m3 88 diff BMW e30 2d 320/325 trimkam |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
BMW 2002, weber problem
|
2732 besök totalt |