Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Lättare fälgar
1276 besök totalt
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194


Trådstartare
Lättare fälgar

Hittade denna länk. Läter ju helt klart intressant. Frågan är ju hur dem håller för curbs o så.

http://www.fourtitude.com/news/publish/Industry_Tuner_News/article_238 . . . .

Men 5kg/st i 18" låter ju inte fy skam

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868



"Tire temperatures are more stable"?

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
P-son
Höör
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



ice skrev:
"Tire temperatures are more stable"?


ja, kolfibrn lär ju inte blir lika varm som alu blir !!

_________________
Andreas Persson

Brukar: Hyundai IONIQ EV
Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...)
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893



Vad gäller F-1, och en del andra klasser så var det vissa problem med kolfiberfälgar. Som luft läckage då de utsattes för belastningar-smällar. sedan fanns ävn bromsvärme med i bilden.
Jag tror dock inte att jag själv skulle ha sådana problem med dessa hjul. Mer problem av eonomisk art.

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868



P-son skrev:
ice skrev:
"Tire temperatures are more stable"?


ja, kolfibrn lär ju inte blir lika varm som alu blir !!

Varför inte då?

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194


Trådstartare
ice skrev:
P-son skrev:
ice skrev:
"Tire temperatures are more stable"?


ja, kolfibrn lär ju inte blir lika varm som alu blir !!

Varför inte då?


Faktiskt hört det samma även när det gäller insug i kolfiber men fråga mig inte varför

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Kolfiber är ju en keram och leder inte värme i lika hög grad som aluminium. Men hur detta ska påverka däcktemperaturens stabilitet förstår jag inte...

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



apex skrev:
Kolfiber är ju en keram och leder inte värme i lika hög grad som aluminium. Men hur detta ska påverka däcktemperaturens stabilitet förstår jag inte...


De menar kanske att värmen från bromsarna inte leds ut i däcket?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
P-son
Höör
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



Nisse Classon skrev:
apex skrev:
Kolfiber är ju en keram och leder inte värme i lika hög grad som aluminium. Men hur detta ska påverka däcktemperaturens stabilitet förstår jag inte...


De menar kanske att värmen från bromsarna inte leds ut i däcket?


så tolkade jag det ja !!

_________________
Andreas Persson

Brukar: Hyundai IONIQ EV
Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...)
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19103



Kolfiber är väl ingen keram? Kolfiber är väl en alldeles utomordentlig ledare?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Allmänt banåkaforum
Lättare fälgar
1276 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande