Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1276 besök totalt |
Lättare fälgar
Hittade denna länk. Läter ju helt klart intressant. Frågan är ju hur dem håller för curbs o så. http://www.fourtitude.com/news/publi Men 5kg/st i 18" låter ju inte fy skam ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Vad gäller F-1, och en del andra klasser så var det vissa problem med kolfiberfälgar. Som luft läckage då de utsattes för belastningar-smällar. sedan fanns ävn bromsvärme med i bilden.
Jag tror dock inte att jag själv skulle ha sådana problem med dessa hjul. Mer problem av eonomisk art. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||||
Varför inte då? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Faktiskt hört det samma även när det gäller insug i kolfiber men fråga mig inte varför ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
De menar kanske att värmen från bromsarna inte leds ut i däcket? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
så tolkade jag det ja !! _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1276 besök totalt |