Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Peugeot 205 16v (banbil?)
758 besök totalt
mrtn
Åkersberga
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Hej,

På grund av personliga problem och tappad ork/lust så tänkte jag nu försöka sälja iväg min bil. Var tänkt att jag skulle lägga ner pengar på den och köra bana, men nu får någon annan slutföra projektet.

Bilen är en svart Peugeot 205 GTi från 1989 med en 1.9 liters XU9J4 (16-ventilare från 405 Mi16)
Besiktigad och skattad. Karossen har rullat 22,000 mil och motorn vet jag inte hur långt den gått. Tror att den är från 1991. Förra ägaren renoverade toppen innan jul (inslipade ventiler, nya ventiltätningar plus alla andra packningar).

Huvudbromscylinder bytt, framoken kommer från en 206 xsi, slitsade bremboskivor och greenstuffbelägg, skivor och belägg bak är bytta innan nyår likaså. Bakaxeln är också bytt av tidigare ägare.

Svart halvskinninredning från en 91:a i MYCKET fint skick. Dock så sitter bara framstolarna i för tillfället.

Bilen är inte i utställningsskick. Lacken är blank, men det finns bucklor och repor. Även lite rost i vecken vid dörrtrösklarna. Har färg som jag kan skicka med om intresse finns.

Bilen går riktigt bra. 148hk på 830-nånting kilo knuffar på fint.

Tyvärr så har kylaren gett upp och jag orkar inte byta den.

Priset är därför satt till 12,000:-

Även byte kan vara av intresse. Kan lägga pengar imellan om det krävs.

Mejla på martin_sandin@hotmail.com

758 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande