| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÅLD: Volvo 245 classic (136hk) -92 SÅLD
|
2853 besök totalt |
|
Nu ska jag sälja min pärla...
(c) Jonas W. Det är en vit 245 classic med original 136hk. Bilen är mycket stort, pålitlig och stark, men jag behöver ingen jättebil egentligen. Nu har jag skaffat en BMW 325i. - 31000mil (känns inte i drivlinan, eller "precis inkörd") - B230FX motor, 5växlad manuell - besiktigad och skattad till april 2007. - Friktionsdäck på turbofälgar året runt + dubbdäck på plåt - dragkrok - Stol flyttad 4cm bakåt (inget jobb och ändra tillbaka men bra om man är lång) - inte trimmad förutom eftermarknads varvräknare - nya bromsok fram, bromsok bak motionerad - gått genom alla hjullager, byt en - kamrem / fläktrem bytt - byt olja och filter självklart - småfix som centrallås, brytare till coupebeljusning... - byt stödlagret till kardanen och en motorkudde. - byt däck och bromsbelägg efter bankörningen - radio/CD finns också - startknapp (förra ägarens lösning för en dålig kontakt i startlåset) - motorvärmare (jag har haft den på varje morgon i vintras) dvs. allting är byt, nu är det bara köra
Visst finns det grejer som inte längre är i nyskick: - vindruta torkare stannar inte själv, det måste göras manuellt (går från coupen utan öppna fönstret )
- tankmätaren är inte så pålitlig, men det går köra efter milräknaren (när siffrorna i mitten går delar med 4 är det dags och fylla på) förbrukning 0.9 - 1 under sommaren, kring 1.1 för vinterstadskörning och 1.65 på banan - inget konstigt, det är det som står i manualen - en hundbett i baksätet, jag har tyg för fixa det men jag är inte så duktig med tyg. (sista gången bilen var hundkörd var för ~5år sedan) - Bilen har inte alls mycket rost, men som vånligt finns några bruna ställen: I dörrhörnerna och i nerkant av bagageluckan. Länkarmarna är inte snygga längre men de gick genom besiktning. Det trokigaste är väl ett rosthål i golvet under baksäten, men det är konstig nog allt rost som finns. Jag tror inte att det finns mer att berätta om bilen, men ring gärna eller bättre kom förbi och kolla, sparka däck och provkör. Priset 12.000 SEK. Det går självklart alltid lämna ett bud, men jag är säkert bilen är värd pengarna. Mvh /olaf EickeI (0730-392036) PS: Den gick tydligen 1:14 runt Kinnekulle (på vinterdäck) Edit: Rättat till lite stavningsfel. Bilen finns i Göteborg förresten. _________________
|
|
1.14 på avdubbade vintersulor ....
men jag såg ju hur bra det gick med egna ögon.
Du glömde skriva i rubriken, det är ju oxo en väldigt bra dragbil... |
![]() |
SÄLJES
|
2853 besök totalt |