Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
3269 besök totalt |
Porsche Club Racing byter till Michelin Pilot Sport Cup
Porsche Club Racing byter till Michelin Pilot Sport Cup som enhetsdäck. Är det någon här som vet något mer om dessa däck än det som står i arkivet? Mvh, Pär **** Saxat ur arkivet Finns i både stora och små dimensioner Tål tunga och motorstarka bilar kan beställas hem hos t.e.x. NB Gummi _________________ Pär Hylander |
||||
Re: Porsche Club Racing byter till Michelin Pilot Sport Cup
Det jag hört är att de kräver mindre camber än PZero Corsa och att det är klart bättre. Dessutom vann de en test i Sport Auto följda av PZero Corsa, A048 och Dunlops R-däck i nämnd ordning. Vet dock flera som bytt till RE540S och tycker det är ännu bättre. |
||||
Misstänkte det. Michelin brukar väl inte höra till de billigare... ![]() Å andra sidan så upplever jag att iaf vanliga Pilot Sport håller ganska länge. Någon (Johann?) som hört något angående hållbarhet på Cup-däcket? Längre hållbarhet kanske kan uppväga det högre priset. Iaf om man kan leva med att det är något sämre än RE540S. _________________ Anders Dauner |
||||
Jag har ingen aning. Om du har M1-Hans mailadress kan du höra med honom. han har provat båda. |
||||
Jo, Hans Soldeck borde ju kunna svara på den frågan om han har testat båda. ![]() Ska rota lite och se om jag hittar adressen... _________________ Anders Dauner |
||||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
3269 besök totalt |