| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
flytta bärarm på e30
|
2 besök senaste veckan (2915 totalt) |
|
flytta bärarm på e30
jag har ett problem, jag har m3 e36 spindel och fjäderben på min e30. Enligt folk som jag pratat med innan jag byggde om fram vagnen så skulle det det själv klart inte va några problem det ända man skulle behöva göra va att bygga om fjäderbenet, dum som man är så lyssnade ja på vad dom hade sagt
Problemet är att hjulet kommer ca 3cm längre bak i hjulhuset och så hamnar hjulet längre ut, det jag har funderat på är om jag flyttar den bakre delen av bärarmen ut åt ca 3 cm så hamnar hjulet rätt, man får bygga om rambalken lite men det ser jag inte som ett problem. Men blir det några nackdelar om jag gör så
tacksam över all svar..
|
||
|
använd en excentrisk länkarms bussning ifrån en e30m3 så ska dina problemos va ur världen.
på vilket sätt har du förresten byggt om fjäderbenet? vad använder du länkarm? _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||
|
hej jag har redan exentriska bussningar, bärarmen måste flyttas ca 3cm till
i bakkant för att hjulet ska hamna i mitten, jag har använt mig av fjäder benskoppen från e30 och svetsat på den på e36ans fjäderben och på så sätt har jag inte behövt bygga coilovers.. men vad händer om jag vinklar ut bärarmen så mycket kommmer det påverka bilen negativt
|
||
Har du annvänt e30 eller e36m3 bärarmen? Jag kollade på mektipsen på www.e30.de och på dom bilderna som visas där på kärror med e36 ben, så landar hjulet längre bak i hjulhuset. Lösningen kanske är att skippa e30-e36 bärarm och i stället bygga eget ala dtm? _________________ Pelle Persson |
||
|
Det är skillnad på 3.0 och 3.2 bärarmarna, det borde vara 3.2 som passar på e30.
Google översatt text från e30.de: http://translate.google.com/translat _________________ mvh Kristian |
||
|
jag använder e30 bärarmen, har funderat på att bygga egna bärarmar men det är för mycket
jobb känns det som... men det där att använda m3 3,2 bärarmar verkar intressant men det verkar svårt att hitta ett par begade... måste hitta på något snart för bilen är inte specielt rolig i höga hastigheter, lite lätt överstyrd!!
|
||
|
det är skillnad på bärarmarna (e36)
som sagt det man ska ha är bärarmarna från m3 e36 (3,2) just de bärarmarna ser annorlunda ut. Problemet är ju bara att det är fler som har fattat det. Där av är det ganska svårt att få tag på m3 3,2 bärarmar.
jag jagar dem med nämligen _________________ /Fredrik Strengbohm 0703252017 Bmw M3 -02 Bmw E30 Turbo -89 |
||
|
jag hade Z3M fjäderben med bromsar, med E30M3 -91 övre exentriska fjäderbenstalkikar
E30M3 -91 exentriska bakre bärarmsbusningar, E30 framvagnsbalk samt Z3M bärarmar mina hjul satt exakt i hjulhuset så bra som man såg med ögat _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
|
hjulet ser ut att sitta ganska i mitten men kollar man noga så tycker jag att det ska fram ca 1cm
har mätt och det sitter 1cm längre bak... Z3an har ett annat artikel nr på bärarmen, den sista siffran skiljer... det är kanske dom man ska ha...
|
||
|
hjulet sitter isfall mer framför mitten än bakom på den bilen ja pratade om
det råder ingen tvekan om men ja har inga mått i centimetrar på var hjulet sitter
ja ska se om ja hittar nån bild åt dig _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
![]() |
Skruva banåkabil
flytta bärarm på e30
|
2 besök senaste veckan (2915 totalt) |