| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Underskattad rejsabil (celica gt4 st205)
|
864 besök totalt |
|
Svart celica 96a (facelift med andra fälgar, sidokjolar, dubbla airbags etc) Svart skinn, 11200mil, fungerande AC samt all annan vanlig japsestandrad
Bilen är bra bruksskick, dvs det finns stenskott, och parkeringsbulor. Inget man skäms för att köra omkring i. Då denna modell är lite av en doldis på rejsfronten gör jag en snabbgenomgång: 2liter turbo, org effekt 242hk, permanent 4wd. Vikt (uppvägd) är 1380 utan förare och med ca 20 liter bensin i bilen (dock med reservhjul, verktyg etc) 315mm bromsar med 4kolvs aluminiumok fram, 2kolvs bak. Väldigt fint chassie för att vara en gatbil. Mkt precis och direkt styrning, lite krängning, bra fäste och neutralt betende. Om man går in hårt i en kurva och släpper gasen sker det hela väldigt odramatiskt. Detta dock på bekostnad av komfort, det är stötigt och bullrar en hel del då ljudisoleringen inte varit prioriterad:) Jämför jag med min andra favoritbil m3 e36 3.0 så saknar celican den underbara motorn (effekt finns och mer finns att hämta, men m3ans karaktär och flexibilitet saknas) komfort och utrymme är också bättre på M3. Väghållning, bromsar etc är faktiskt dock bättre på celican. Vill man ha mer effekt så står motorn i orginalutförande ut med ca 300-330hk med enkla medel. Annan downpipe, insugning, lite bättre avgas, höjt ladd och man är hemma. Då lär bilen bli riktigt potent! Den billiga försäkringen får man på köpet, jag betalar 8000/år i helförsäkring för denna bil, och bor i centrala malmö. Sist jag kollade på M3 kostade den 36000kr med samma förutsättnignar Enda konstiga med bilen är dock att den bara laddar 0.6, jag förmodar att det är laddtryckbegränsaren på 1a och 2a växeln som spökar. Detta ska dock kollas upp och funka till försäljning. Just nu sitter det toyo r1r på bilens orginal 16" fälgar. Bilen står i malmö. Den annonseras för 13500 på blocket, detta är dock prutbart i vanlig ordning men vid byte så är det dock 135000 som gäller!
Bilder:
_________________ Henrik Frberg M535i |
![]() |
SÄLJES
|
864 besök totalt |