| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Byta skivor och belägg bak. Men till vad?
|
909 besök totalt |
|
Hej! Är på gång att uppgradera bromsarna på bilen, men har lite svårt att välja vad jag ska göra bak... Kör i dagsläget med Fords original skivor med EBC Redstuff Ceramic belägg. Tyvärr verkar det inte finnas så många olika alternativ. Jag står för tillfället och väljer mellan nedanstående alternativ, men jag är öppen för förslag... 1. EBC skivor med EBC Redstuff Ceramic belägg. 2. Nya FORD orginal skivor (som slitsas) med EBC eller Mintex 1144 belägg. Har Ni några tips och erfarenheter så mottages de tacksamt! /Mvh Per-Anders. _________________ Per-Anders Gustafsson |
||||
|
Att säga ngt negativt om färglada bromsbelägg är lika känsligt som att prata illa om en italienares mor här på rejsa...
Men om man ska ha ngt som funkar både på gata och bana skulle jag skolla in Carbotechs olika varianter. Verkar fått bra kritik för just detta användandet. Länk till Carbotech finns här ovan. |
||||
Instämmer! Jag kör med Carbotech XP8. Bromsar bra. Tål värme hyfsat. Kräver lite värmning innan dom tar bra. Bra allround belägg. Svindyra dock. Man kanske skulle börja tillverka bromsbelägg. Måste vara extrem förtjänst då en sats fram kostade 2500:- till min A3 1500:- för en sats bak. XP10 & PFC97 är säkert bättre på bana men sannolikt lite halkigare kalla. _________________ Christian Lindblom |
||||
Va', va', va' säger du? Har'u nå't emot min morsa va? >
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Hehehehe. Var inte riktat till ngn person utan mer som jämförelse om den kända tes du nu bevisar... Man snackar inte illa om en italienares mor ostraffat.
Inget riktat mot dig mao så hoppas du inte har nga hard feelings...vill ju slippa hästhuvuden i sängen.
Detta med färgglada bromsbelägg ligger i samma kattegori av hur det väcker kännslor, det var kopplingen. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
909 besök totalt |