Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1363 besök totalt |
Semester tips motages
Har inte en aning om vad man ska hitta på på sin semster. Efter som man inte har mer familj än min Polo samling som gjärna kör mig ditt jag vill ![]() Har suttit och hunderat på att åka antingen till Nürburgring eller Nordkapp. Båda ligger ju lagom långt bort ![]() Men jag kan inte riktigt bestämma mig. Kan någon ge mer bra exempel på halv tokiga ställen man kan åka till ?? Givet viss åker kamerna med och fotar allt jag gör. Hur långt är det till Nürburgring från säg Helsingborg ??? Har 210 mil till Nordkapp och rädds inte för att åka bil. Så ge mimg massa tips så ska jag kanske välja något kul att göra på min semester. _________________ // Jani Hast |
||||
om du åker norrut så är vi på Arctic Circle Raceway den 5-6 Juli och jobbar på NTCC..... där kan jag fixa så du får biljetter och kan komma in överallt om du vill.
|
||||
Svårt val...INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hur mkt nytta har man av Peteers Ringenkurs om man är vid Nordkap? Nä just det, så se nu till att Peteers arbete kommer till nytta och åk åt rätt håll. Söder ut mao! ![]() ![]() Garanterat roligare "väg" dendär Ringen oxå... ![]() ![]() |
||||
Re: Semester tips motages
Testa Franska Rivieran / Monaco / Norditalien. Polaren gjorde Jönköping - Nice på 18 timmar så det kan ju inte vara så farligt... Då får du dessutom anledning att testa respiratorn (om du har sån) över Alperna och annat skoj. ![]() |
||||
Varför inte Franska alperna och Serre-Chevalier. Var där för två år sen.
Mycket trevliga alpvägar, god mat, härligt väder, vackra vyer och mycket att göra ![]() ![]() P.S. Dom har en trevlig Go-Kartbana i byn Villenueve ![]() |
||||
Tack Fredrik men jag har inte semester så tidigt. Går inte på semester fören den 11 juli kl. 15:36. Annars hade det varit ett kul altenativ. Har som mål i livet att besöka både Nordkap och Nürburgring innan jag fyller 30år (5 år kvar) så båda ska besökas. Sen så känns det inte lika trycket att resa utomlands med bil. I Sverige känner man ju en hel del folk och känner sig lite trygare. För min bil har en konstig förnåga att gå sönder ![]() Var ju på väg till Nürburgring för 2 årsen och fick lägga ner dom planernan på 2 dagar innan då min motor rasa ![]() _________________ // Jani Hast |
||||
Re: Semester tips motages
Har en lite kompressor under huven ![]() _________________ // Jani Hast |
||||
Jag tycker definitivt att du ska åka norrut, Ringen ligger ju nästgårds för dig så det kan du åka nästan när du vill. Om du inte har bråttom så ska du åka genom Norge, många vackra vyer både i södra och norra delen. Tex Geirangerfjorden med Trollstigen och längre norrut Lofoten. Sen åker du genom Sverige på hemvägen!
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Nu tar vi och lugnar ner oss lite grann... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Det finns en liten stad som heter Livigno i Italienska Alperna som säljer taxfree. Räcker det som argument?
PS. Jag har hört att den Schweiziska tullen gärna stoppar svenskreggade bilar på väg ut genom Livigno... http://www.livigno.com/ _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Säger som AL: svårt val? INTE!!
![]() Självklart styr du kosan söderut, blåser genom danmark och när du kommer till das waterland och autobahn, då följer du bara A1`an tills den tar slut och därefter är det skyltat hela vägen fram dithän du ska! Enkelt va! ![]() ![]() Höjdpunkten med Ringen är ju självklart att köra på banan, men Nürburgring är mycket mer än "bara" det. Landskapet är snyggt som tusan, stora berg och dalar, massor av långa och branta backar. Vägarna i närheten av ringen är ju hur balla som helst att köra på, rena berg och dalbanan! ![]() ![]() ![]() Sen finns ju området borta vid GP-slingan där det väldigt ofta körs olika tävlingar, tex V8-star mfl. Motorsportmuseet är också trevligt. Inne i Nürburg finns en gammal borg högt uppe på en kulle (berg) med utsikt över hela Nürburg + delar av nordschleife + hela gp-slingeområdet. och inne i nürburg finns flera pubar/restauranger där man kan träffa på både lokala och "större" racer-kändisar. Jag var nere för 2 veckor sen och kollade på 24-timmars och jag blev inni helsicke imponerad!! Nürburgring är verkligen ett motorsportens mecka! Hade jag haft money, hade jag varit därnere nu. Men längre än till augusti/början på september kan jag inte hålla mig, då MÅSTE jag dit igen.. ![]() Jo, sen ligger ju Kerpen (Michael Scumachers hemstad) ca 8 mil från Ringen med bla en gigantiskt stor gocartbana. Nackdelar då? Jo, att åka ner till Ringen är det dyraste alternativet av de förslag du fått, ingen tvekan om det. _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Har man aldrig varit där är det inte så lätt... ![]() |
||||
Häng med mig på årets idiotprojekt:
Besök Sveriges racingbanor på en helg! Lär vara mätt på bilåka för åtminstone ett par dagar framöver efteråt ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1363 besök totalt |