|
PelleM
Stockholm
Här sen Feb 2003
Trådstartare

14 Jul 2006 21:28
Old time grand prix
Hejhopp!
Jag och en kompis tänkte åka ner till ringen 10-13/8
om vi hittar något boende.
Är det några andra som skall ner ?
_________________ Pelle Mattsson
Btg: 9:04:8
Scuderia Hanseat våren -09
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

14 Jul 2006 22:16
Re: old time grand prix
PelleM skrev: | Hejhopp!
Jag och en kompis tänkte åka ner till ringen 10-13/8
om vi hittar något boende.
Är det några andra som skall ner ? |
Pelle,
Ring mig om boende.
Skall möjligen ner själv.
|
mberg
Mölndal
Här sen Sep 2004

05 Aug 2006 22:23
Hej!
Jag och en kompis skall ner den helgen, främst för turistkörning på Nordschleife, inte oldtimer Grand Prix, men jag bokade boende på Burgstube i veckan. De tar 90 Euro per natt för två pers. För två år sedan bodde vi där för 50 Euro per natt
Det var i och för sig i slutet av september den gången, men det känns lite dyrt med 90 euro med tanke på att det är ett mycket enkelt hotell. Har jag blivit blåst?
Vi försökte få tag i biljett till Ringtaxi. Har legat och kollat av deras sajt det senaste halvåret och när de väl hade tider för den aktuella helgen så fattade jag inte hur hela deras system funkade. När jag gjorde det var det för sent. Vad är näst bästa sättet att åka runt ringen med någon annan?
Mvh,
Martin Berg
_________________ Martin Berg
|
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003

05 Aug 2006 23:24
Hotellen brukar ju nästan dubbla priserna när det är stora evenemang där nere. Så 90 Euro låter troligt om det är oldtimer samtidigt.
_________________ Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
|
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

06 Aug 2006 08:58
Dom hotell jag har anlitat i år är Hotel Nordschleife där kostar ett dubbelrum 68 euro o enkelrum 35 euro, och Berghotel Hohe-Acht där har jag bara hyrt enkelrum o det kostar 40 euro.
Pension Muehlenhart som jag bodde på ett par gånger på förra året dom tar enligt sin hemsida 20 till 38 euro per person o natt.
_________________ Mvh
Lennart Jarmyr!
|
mberg
Mölndal
Här sen Sep 2004

06 Aug 2006 21:19
OK, stort tack för era svar! Har för mig att man är bättre på market skimming/eventberoende hotellpriser i Tyskland än här hemma i Svedala, det år alltså rimligt med 90Euro... Nåväl, tänk på vad man får för pengarna
En extrafråga: Lennart, du tipsade om vägen ner för ca två år sedan. Jag har misslyckats med att leta upp den gamla tråden. Var det A7 man skulle ta istället för A1, och snedda över till A2 via väg A352?
Eller minns jag fel? Finns någon bättre väg?
Mvh,
Martin Berg
|
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

07 Aug 2006 07:09
mberg skrev: |
En extrafråga: Lennart, du tipsade om vägen ner för ca två år sedan. Jag har misslyckats med att leta upp den gamla tråden. Var det A7 man skulle ta istället för A1, och snedda över till A2 via väg A352?
Eller minns jag fel?
Mvh,
Martin Berg |
Ja det är den vägen som jag tycker fungerat bäst. Så vid vägkors 53 på väg 7 (E45) sväng in på väg 353, (det är vägen till Hannovers flygplats) för att sedan komma ut på väg 7 (E30).
Ha en trevlig resa.
_________________ Mvh
Lennart Jarmyr!
|
mberg
Mölndal
Här sen Sep 2004

07 Aug 2006 10:00
Underbart!
Stort tack för tips & hjälp!
Martin Berg
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

07 Aug 2006 10:07
Lennart Jarmyr skrev: | mberg skrev: |
Eller minns jag fel?
Mvh,
Martin Berg |
Ja det är den vägen som jag tycker fungerat bäst. Så vid vägkors 53 på väg 7 (E45) sväng in på väg 353, (det är vägen till Hannovers flygplats) för att sedan komma ut på väg 7 (E30).
Ha en trevlig resa.  |
Visst är väl den vägen aningens längre än "ettan", men mindre trafik och mera fri fart?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

07 Aug 2006 10:48
Sörpan skrev: | Lennart Jarmyr skrev: | mberg skrev: |
Eller minns jag fel?
Mvh,
Martin Berg |
Ha en trevlig resa.  |
Visst är väl den vägen aningens längre än "ettan", men mindre trafik och mera fri fart? |
Genau!
|
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

07 Aug 2006 11:02
Sörpan skrev: |
Visst är väl den vägen aningens längre än "ettan", men mindre trafik och mera fri fart? |
Ja 4 km! om man mäter på kartan från där vägarna delar sig söder om Hamburg och där dom går ihop igen så är 1: 302 km o 7/2: 306 km!
_________________ Mvh
Lennart Jarmyr!
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

07 Aug 2006 14:32
Lennart Jarmyr skrev: | Sörpan skrev: |
Ja 4 km! om man mäter på kartan från där vägarna delar sig söder om Hamburg och där dom går ihop igen så är 1: 302 km o 7/2: 306 km! |
oj, det var mindre skillnad än vad jag minns, trodde att det var några mil längre...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
|