| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: S14 2.5 liter delar
|
1285 besök totalt |
|
Är det någon som har lite S14 delar liggandes (eller vet någon som har något liggandes)? Söker följande delar eller motsvarande -Sport evo 2.5l block -Kolv 13.5:1 borrning 95mm -Vev 87 mm _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||
|
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
|
Tack Marcus
Har skickat mail till säljaren för att reda ut en del saker. Har du (eller någon annan för den delen) moment som motorn ska dras åt med? _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||
Jepp, inom en vecka (på semester nu) så kan jag hjälpa dig med det om inte någon annan hinner före...
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
13.5:1 i kompression är ju rätt mycket. Köhler tyckte inte ens att jag skulle ha 12.5:1.
|
||||
Japp det är mycket, kanske för mycket det beror ju iof en del på hur kammarna ser ut också men 12.5:1 är väl inga problem? Vill just nu se om jag kan få tag i grejor till motorn om någon har något liggandes. Sedan sammanfattar jag det nog med Köhler. Har du 12.5:1 eller vad beslutade du dig för? _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||
Kanon, hjälpsamheten på forumet är minst sagt stor
_________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||
Det där lät ju inte så bra... Sprickor runt pinnbultarna, är välprecis därför man brukar få kassera S14 blocken Har själv ett dåligt 2,3liters block som är kasserat av den anledningen.
Sen vet jag inte vad han snackar om i annonsen, såvitt jag vet går det fortfarande att få tag på nya 2,5l block. Polaren köpte ett nytt förra året som sedan sprack, då fick han ut ett nytt på garanti/goodwill från BMW. _________________ Jonas Edling |
||||
Inga problem, har alla moment som behövs. Hör av dig när det är dax _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
![]() |
SÄLJES
|
1285 besök totalt |