| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Personlig utrustning (rejsskor)
|
1549 besök totalt |
|
Har för avsikt att köra MGCC KM men jag har ett problem (förutom att bilen inte är ihop än). Jag har inga kläder att åka i. Söker FIA-märkta grejer: overall, skor och handskar. Osäker på vad vad dom exakta bestämmelserna är så om någon kan flika in med lite specificerad info. så går det utmärkt! Vet inte hur det är med hjälm men jag hoppas på att kunna använda min öppna Nolan MC-hjälm. Jag är 170 cm lång och max 65 kg tung. Gigantiska fötter i stl. 39. Någon som har lite juniorgrejer som ligger och skräpar?
Önskemål: Godkänt och billigt, annars har jag inte råd att åka... om någon vänlig skäl har några grejer att låna ut så går givetvis det bra! Mvh Gustav Hedelin 0709-559190 _________________ Gustav Hedelin |
||||||
|
Känns som att skor blir den tuffa biten... någon som har ett par pjux i storlek 39-40?
Hela önskelistan kvarstår! Nån som kan låna ut/hyra ut nåt så jag kan få lite tid att samla pengar till egna grejer?
/Gustav _________________ Gustav Hedelin |
||||||
|
||||||
Dom nationella kraven är ju att skor inte behöver vara Fia-godkända, Utan endast uppfylla spec
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
När jag tänker efter så hade ju GA några sladdriga moccapjucks som var "SBFgodkända" (men inte FIA). Jag har ett par såna på hyllan (pedalerna slet hål på moccan efter en bankörarsäsong... Nu kallar de nåt liknande (men behöver inte vara lika lättförstörd) för "Kartingsko" Men hjälm blir ju en Peltor G6 eller är Racehjälmen godkänd för racing i täckt bil? |
||||||
|
Enligt SBF står det:
"Skor Ska vara av flamsäkert material och ska skydda hela foten inkl. vristen (kängtyp). Sulan på skon eller bindsulan i skon ska vara av läder." http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Reg Ingen FIA-märkning alltså! Får leta tag i ett par kängor med lädersula alltså! MaZ>> Jag har handskar att slita på lite till så det är lugnt! Tack ändå! FredrikÅ>> Jag ska se om jag kan låna nåt på Sturup om jag får ihop allt, tack för tipset! Mvh Gustav _________________ Gustav Hedelin |
||||||
Vad gäller hjälm så är det 800g som gäller i täkt bil. Racehjälmen duger således! Mvh Gustav _________________ Gustav Hedelin |
||||||
Haha! Det verkar som att det har löst sig temporärt med skor och hjälm. Dom har på Sturup att låna/hyra så det löser sig till helgen.
Hjälm (small) och skor (39) är fortfarande intressant dock! Mvh Gustav _________________ Gustav Hedelin |
||||||
![]() |
SÄLJES
|
1549 besök totalt |