| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW M3 motor+Låda i banbil modsport 1
|
4402 besök totalt |
Iofs, Mackan kör ju Roadsport med 4,2(?) liter Roveråtta, fyrports-Holley och ungefär den effekten. Med Wildcattoppar kan man nog pressa upp mot 400-hästarsstrecket, men då börjar det bli dyrt. |
||
|
OT: Ser ut som Stefans gamla bil. Men han körde väl aldrig wankel själv? Han hade ju nån herrejösses varvande Alfa rova i den där med hemmagjorda kammar - tydligen med otoroligt brutal profil. Han är kollega till mig förresten, bor sedan 10-12 år i staterna, nånstans i North Carolina. Jävligt kul att se att kärran ännu är vid livet. Om nån är nyfiken på nåt mer så kan jag kolla med honom. Han började tom bygga en egen låda till den där bilen en gång i tiden, gjorde tydligen en massa fränt överlag till den. Jaja, åter till ämnet...
_________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||
Vanosen är väl bara o skruva av ändå? Varför behålla den ÖHT? _________________ Magnus Thomé
|
||
Ursäkta lite OT här
Men man blir ju inget sugen på att slänga i en sån snurra i E30'n när du säger sådär..... Jag har DTA sprut idag.. kanske går det att köra på en sån motor? Det verkar gå att styra variabel kam med det också.. Men det kanske är bättre att plocka av Vanos? Felet är väl att man inte har RÅD med en sånhär transplantation (ÄN så länge i alla fall )
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
BMW M3 motor+Låda i banbil modsport 1
|
4402 besök totalt |