Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2167 besök totalt |
Har aldrig lyckats att ta mig med bil dit. Men gått ett par gånger.
Har gått nerifrån bommen vid byn Wimbach. Skulle den bommen vara öppen, så går det att köra upp. Dock inte ända fram till själva Schwedenkreuz, men i alla fall fram till bron vid Aremberg, och då är man ju nära. Är bommen vid skolan i Adenau öppen upp mot Adenauer Forst så kanske man kan ta sig med bil den vägen till Schwedenkreuz också? Har bara gått utmed banan där så jag är inte säker. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Precis innnan Quiddelbacher höhe går banan över en bro över B257, det finns en lite grusplätt brevid som man skulle kunna parkera på, sen får man gå en lite bit längs en grusväg ner till schweden kreuz. Förra året under 24-timmars stannade bussen där och släppte av oss.
Annars borde det gå att köra bakvägen upp från Adenau, men det är ju alltid problemet med bommar. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
|
||||||
Kan det ta 20-25 minuter att promenera dit från QH? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Man kan köra bil hela vägen från QH upptill SX. Vägen passerar 20 m. från banan. Följer man vägen vidare kan man köra över Arembergbron och vidare utmed FR fram till AD.
Detta förutsätter förstås att bommarna är öppna. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Kör du X5? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Nä, du vet jag vad tvingas köra och den är banne mig inte roligt. ![]() ![]() Men det är ju en fördel att inte köra egen bil när man kör ut på leriga skogsvägar runt ringen. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Snart kommer det väl en klausul i hyrbilskontrakten att man inte får köra i närheten av Ringen heller... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2167 besök totalt |