| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Fiat Uno TURBO utan motor -88
|
2549 besök totalt |
|
Jag har en röd fiat uno turbo från -88 som jag har plockat motorn ifrån. 12000mil. Den är numera avställd och obes men gick igenom besiktningen utan anmärkning förra året. Fräsh i ram, trösklar, domkraftsfästen mm men rost i nederkant av dörrar, runt taklucka, överkant v framskärm som vanligt på uno. Står på v-däck Bra om man ska ha bromsar till x1/9, om man har en uno t motor liggandes eller har problem med rost, hjulupphängning mm Pris: 1100kr Andra grejer som ligger hemma är två stycken turboaggregat ihi rhb5 vl2 resp. vl3. med ok glapp. 600kr/st har mera delar som ligger, var inte rädd för att fråga. Bilen och delar finns i Bjärred/ Lund Mvh Henrik 0708291502 henrikivpersson@yahoo.com _________________ Henrik Persson Fiat Uno Turbo i.e. -87 Porsche 911 SC targa -82 |
|
Hej Henke
Kan det vara något att få liv i igen? Bara i med spis så rullar den ingen? Bilder? Mvh Daniel _________________ Danny Svensson Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan) Bmw M535i -87 Diamantsvart Bmw 323i sport -79 (samlaråk) |
|
Fiat
Tjena! Nä, det ska nog inte vara några större problem att få ut den på vägen igen..jag körde den senast för några veckor sedan. Det som behövs är motor, främre delen av avgas (går att svetsa ihopa igen, kapades vid demontering), sitter för övrigt ett nytt avgassstem efter katten på bilen. Boxarna är plockade (men jag har dom kvar, kan disskuteras) har även tagit dörrsidorna samt en fönsterhiss. Finns även en växellåda till 88an om det skulle vara intressant. Har man eller hittar en motor så är det inga problem att få den att rulla igen. Ska se om det går att ordna några bilder. Mvh Henrik _________________ Henrik Persson Fiat Uno Turbo i.e. -87 Porsche 911 SC targa -82 |
|
_________________ Danny Svensson Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan) Bmw M535i -87 Diamantsvart Bmw 323i sport -79 (samlaråk) |
|
nytt pris
900kr då? Finns ju mycket delar att plocka om man inte är sugen på att hinka i en motor.. Känns för övrigt fortfarande tajt i bussningar, dämpare mm... Mvh Henrik _________________ Henrik Persson Fiat Uno Turbo i.e. -87 Porsche 911 SC targa -82 |
![]() |
SÄLJES
|
2549 besök totalt |