| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Opel Speedster 2.2 -02 *såld*
|
1175 besök totalt |
|
Europablåmetallic 2.900 mil. Köpt av mig förra våren på Opel i Tyskland. Vikt orginal: 950kg Vikt nu: 871kg 0-100: strax under 6s Bananpassad med följande utr; Ställbara Öhlins (nypris 25.000) Lättat svänghjul Quaife diff 15" OZ Superleggera med Bridgestone R-däck (extremt lätta fälgar) 4-p bälten (FIA godkända) + orginalbälten Tidtagningsutr Lättare och bättre avgassystem Cornerweightad dvs dämparinställningar är gjorda individuellt efter vikten i alla fyra hörnen Kylslangar till bromsarna fram Bromsvätska med högre kokpunkt + andra belägg Kolfibersplitter fram Kolfibervinge bak Diffusors bak Motorn är orginal och skött med täta oljebyten och är en vanlig Opel Ecotec 2.2 på 147hk. Bilen är använd en hel del på bana och delvis som glassracer men det blir knappt något slitage pga låg tjänstevikt. Baserad på sin systermodell som heter Lotus Elise och är byggd i samma fabrik. Jag är 190cm lång + hjälm och det är inga problem att få plats! Alla papper finns såklart med kvitton på både bil och utr och servicebok etc. Allt jag gjort har kostat ca 100' och då fått en mycket kompetent bil som kan dra Porschar på bana (beroende på föraren också) Bilen är lättkörd men ingen komfortbil. Bilen lev. med både hardtop (se bilder) + orginal softtop. Säljes pga ny tjänst på jobbet vilket medför mindre ledigt (som även min familj vill dela). Ber vänligt men bestämt om att endast seriösa intressenter hör av sig via mail eller telefon och inga prisdiskussioner innan man sett bilen. På några av bilder så är bilen väldigt dammig (Gotland Ring som ligger i ett kalkbrott). Självklart så står bilen alltid bilen nytvättad i mitt garage. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
![]() |
SÄLJES
|
1175 besök totalt |