| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: saab 99 banracing
|
5160 besök totalt |
|
Saab 99 1975 banracing Bilen Rutor : Makrylon rutor alla utom vindrutan Kaross: om lackad och lättad och lackerat underrede Vikt: 830-900kg Chassi: Konidämpare bak och gasdämpare fram hårdare fjädrar dubbla fjädrar fram ombyggda spindelleder 9000 turbo bromsar nya Motor: den e borrad till 94mm sitter smidda mahle kolvar med nya kolv ringar i ny borrat motorblock nya packningar & p-boxar nyrenoverad topp som e portad och större ventiler Rostfria motorn e balanserad och viktjusterad och det sitter en olje kylare på. Motorn e nyrenoverad och aldrig tävlad med efter renovering bara körd ca 3mil Förgasarna: är weber 45or i mycket gott skick som sitter på Misab insug. Bränslesystem: det sitter face race pump på och filterkings bränsletrycks regulator Tändning: sitter brytarlöst luminition tändsytem på Avgas: det sitter Saab rallysport extraktor grenrör på förra ägaren bromsade den till 197hk på hjulen Motorn e byggd av TS Motorsport (Tomas Axelsson) Växellåda: vet jag inte mycket om vad det e för någon men det e någon form av kokill gjuten låda men den e i mycket gott skick. Inredning: sitter två nya Cobra Monaco stolar och Sabel fyrpunkts bälten i Mätare: hastighetsmätare och extra varv räknare oljetryck oljetemp vattentemp Fäljar: oscam splitfälgar och en massa extra fälgar Det finns lite kvar att göra med den koppla in elen till vatten pump och hänga upp lite kablar Det var tänkt att jag skulle reg besikta den nu i höst Papper och regskyltar finns med Bilen e i mycket fint skick säljes på grund av att jag ska bli pappa Billigare vid snabb affär Bilen finns 3.5 mil utanför Borås http://www.garaget.org/?car=4306 Pris: 27500kr
pj@vonbraun.se Mob: 0708-451564 Med vänlig hälsning Peter Johansson _________________ Peter Johansson |
![]() |
SÄLJES
|
5160 besök totalt |