| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Akrylstång vart köpa Nu med länk varför
|
1566 besök totalt |
|
Akrylstång 1/4" vart hittar man det En rackarns liten bit 2 dm är allt jag behöver. Tänkt användningområde till att mäta bränslenivån på webrarna.
länk http://www.innovatemotorsports.com/f Finns massvis med trådar av den mannen där läsvärt! _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||
>Går väl lika bra med en glaspinne iofs Nemo problemo vi talar om sekundkontakt Har du läst artikeln i länken? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||
|
Smidigt! Ska prova detta på min RX-7!
Ganska bra artikel måste jag säga. Eftersom jag har har lite problem med "flat spot" på min bil så ska jag prova att testa hans metoder för att bestycka. Det kan inte bli sämre.... Tack för länken! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||||
"för att få mer förståelse sök på det forumet efter weber question 4 sidor där han förklarar en del. Intressant hur han vänder på steken när det gäller huvudmunstucke och air corrector... _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||
Sist jag var på bana; var det en herre som råkade stänka lite bensin på en av rutorna då han vinglade till med Jeep-dunken. Jag vet inte exakt hur många sekunder det tog innan han torkade bort det, men inte såg den vidare snygg ut rutan efter den behandlingen.
Jag har läst den delen som handlade om bränslenivån; fanns det något mer läsvärt? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||
om man söker på forumet så blir det en hel del bl.a om i vilken ordning man sorterar ut saker. tomgångsinställningen. Hur många försöker ställa tomgångsskruvar med ett progressions hål öppet? Air bypass bleeds skruvarna ( Har alltid fått höra "skruva dem i botten). att man börjar med att se vilken Air corrector man behöver. etc mycket som inte står i webermanualer _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||
|
Man brukade ju ha små glas-stänger som man rörde om med i provrören när man hade kemi i skolan. Var kan man köpa såna?
Jag tycker han beskrivning av hur man ska välja luftmunstycke var väldigt intressant. Om det funkar vet jag inte men.... Sen kanske det är en metod som är känd sen innan men som jag inte kände till. Har aldrig sett någon bra beskrivning innan och fått rekomendationer till min bil på allt från storlek 120 till 170 med identisk bestyckning i övrigt. Ska försöka prova hans metod och se vad jag kommer fram till då. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||||
www.tamromedlab.se / P _________________ /Pär Nyman |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1566 besök totalt |