| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Opel Speedster
|
2172 besök totalt |
Det går ju alltid att klä om stolarna... Alcantara blir ännu bättre än läder...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16676&postdays=0&postorder=asc&start=336 Nåja som Apex sa; hör av dig till Dude (Anders Bisting) här på forumet, han har en lemans grön (enda i sverige) med biscuit (beige) läderklädsel som "brukar" vara till salu för 175kkr... _________________ Mattias Meldert |
||
|
Har redan en British Racing Green MGF med cremefärgat läder, tror det räcker för tillfället...
Ska fundera över att byta klädsel själv (undrar om flickvännen åtar sig sådant?!). Är inredningen samma på alla Speedsters, eller fanns det olika färgalternativ på inredningen? //Peter _________________ Peter Grimvall |
||
På 2,2 liters sugmotormodellen så består klädseln endast av stolar samt två ca 20x20 cm stora trianglar i dörrarna. trianglarna i dörrarna är alltid läder (tror jag) men kan ha lite olika färg (svart, biscuit, röd samt möjligen blå) Stolarna finns i svart tyg samt läder i samma färger som "trianglarna" en liten del av stolarnas sidor längs ryggstödet är alltid svart tyg oavsett klädsel. Turbomodellen utrustades med ytteligare läderklädsel på mittkonsoll och chassits insidor längs trösklarna ner i fotbrunnen, om denna kunde fås i annan färg än svart vet jag inte... _________________ Mattias Meldert |
||
|
Det fanns ju fler speedstrar på blocket...
orkar du ta dig till östergötland så verkar ju den här trevlig med en ägare som inte förväntar sig fantasipris. http://www.blocket.se/vi/7835206.htm?ca=11_s _________________ Mattias Meldert |
||
|
Hej igen!
Kollade på en Speedster 2.2 i helgen. Såg lite repig ut på trösklar plus några stenskott. Är det enkelt (eller billigt med tanke på att det är plast?) att reparera? Blir bilen sliten efter ca 2500 mil? Är det någon annan som känner till en Speedster till salu? Försäkring? Något Speedster-vänligt bolag? //Peter _________________ Peter Grimvall |
||
|
Visst blir bilen sliten efter ca 2500 mil. Det är ju glasfiber som lätt får småskador typ stenskott på fronten eller att fronten skrapar i ngn stans. Ingen fara m.a.o. Det är värre om den är smälld och söndermekad. Motorn håller ju för 20-30 tusen mil utan problem.
Jag brukar rekommendera If, de försäkrar för ca 7 papp/år. Skogshuggarn hade nåt annat bolag, så att han kunde köra bana försäkrad, Länsförsäkringar? _________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster! |
||
|
jag har min bara trafikförsakrad.. trygghansa, kostar mindre än 318is:en jag hade förut.. betalar 3200 kr per år.. halv skulle kosta 17 loppor som billigast hos länsforsakringar.. (är man 24 år, bor mitt i sthlm så bär det iväg..)
ang. slitage; kör man inte bana och är allmänt rädd om den som en entusiastbil som den är så håller den minst lika bra som andra bilar... Skillnaden är väl just att trösklarna kan lätt bli repiga pga det är så krångligt att kliva in å ut ur bilen samt att bilen har en så exponerad och låg front så stenskott är lätt att få. Det som annars brukas sägas är när bilen når över 5500 mil så bör en allmän uppsyn av kulleder i hjuluphängningen göras, så som kontrollera slitage återfetta samt byta ut om nödvändigt. _________________ Mathias Lövdblad |
||
|
Jag hade SalusAnsvar (17.000:-/år), det kostade en slant mer än IF (9.000:-/år) och Länsförsäkringar (9.000:-/år), men försäkringen gäller på bana och även Nürburgring
Dumsnålt att inte betala dom kronorna extra i försäkringspremie, särskillt för er som kör mycke bana. Eller vad säger du meldert
_________________ Johan Classon |
||
|
Lägsta bud som jag fick var 21000kr för helförsäkring, helår! Iofs bor jag i lägenhet i Göteborg, en försäkringssäljare tipsade om att det nästan var billigare att skaffa villa utanför Göteborg för då blev premien ca 7000kr... Ska kolla med SalusAnsvar också.
//Peter _________________ Peter Grimvall |
||
![]() |
SÄLJES
K: Opel Speedster
|
2172 besök totalt |