Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Shell V-POWER på Ringen?
1, 2   >>
4526 besök totalt
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Shell V-POWER på Ringen?

Macken bredvid banan heter väl Aral och där finns det ingen V-Power men var ligger närmaste Shell, har de V-Power och öppet tider? Vilken är den bästa bensinen på Aral och hur står den sig mot V Power?

Gubbängen
Här sen Jun 2003

Har fått för mig att det är Shellpumpar uppe i depån, vid backen ner/upp från sekreteriatet om det är öppet dit.

Edit: stanving

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Det är inte Shell i depån och macken vid döttinger höhe är ingen Aral.

Aral har fö också en 100-oktanig soppa men om man har den i Barweiler (fortsätt på landsvägen förbi Ring-Racing) vet jag inte. Närmsta Shellmack som har V-Power är Mayen eller Altenahr (ca 2 mil till båda dessa).

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Vad heter macken nere vid vägen och har de någon bra soppa där? Pumparna uppe i depån vid infarten till bandepån är de öppna jämnt, bränslekvalite och pris?

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Macken vid Döttinger Höhe är en ED och uppe i depån är det Mundorf (om jag nu inte minns helt galet).

Vet dock inget om soppakvalitét.

Jkpg
Här sen Nov 2002

Finns det inte en Aral vid Breidshield?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Daniel Magnusson skrev:
Finns det inte en Aral vid Breidshield?

Jopp!

Lidköping
Här sen Nov 2002

Närmaste Aralmack med 100 oktan finns c:a 2 mil bort i Mayen. (Enligt www.aral.de)

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Vete katten om inte Aral-macken nere i Breidscheid har 100 oktan ändå?

Jag kollar upp saken på lördag när jag är där och postar den rafflande upplösningen här på måndag!

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag är inte så hemma på alla fina namn trots att jag varit på plats några gånger men den närmaste macken nere vid stora vägen paralellet med långa rakan bredvid tunneln man måste åka genom för att komma dit vad heter den och har de bra soppa jmfrbar V Power?

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Qvarnis skrev:
Jag är inte så hemma på alla fina namn trots att jag varit på plats några gånger men den närmaste macken nere vid stora vägen paralellet med långa rakan bredvid tunneln man måste åka genom för att komma dit vad heter den och har de bra soppa jmfrbar V Power?

Det är Macken vid Döttinger Höhe som Anders skrev att det är en ED-mack.
Dom har mig veterligen 98 oktan som bäst och jag har råkat ut för att även 98-oktan tagit slut där vid flera tillfällen när det varit mycket folk där på helgerna.

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Christian Eick skrev:
Vete katten om inte Aral-macken nere i Breidscheid har 100 oktan ändå?

Jag kollar upp saken på lördag när jag är där och postar den rafflande upplösningen här på måndag!

Aral har faktiskt en tjusig (nåja) hemsida där man kan kolla vilka mackar som har vilken soppa.
och enligt den så har Breidscheid inte Ultimate eller vad deras 100-oktaniga soppa nu heter. Inte Barweiler heller för den delen. Lite märkligt att ingen satsar på att sälja bensin med högre oktantal än 98 i närheten av ringen. thumbs down

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Så om jag konkluderar samtliga kluriga herrars åsikter så finns den närmaste bättre soppan hos Shell som har V-Power i Mayen eller Altenahr? och vilket av ställena går snabbast att åka till samt vet någon öppettiderna?

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Jag tror att det är hugget som stucket viken du åker till. Jag har iofs aldrig varit i Altenahr så jag vet inte hur den vägen är. Vägen till Mayen är dock allt annat än rak och jag skulle tippa på att det är ungefär detsamma till Altenahr. Du får väl utöva lite backracing på vägen dit.

Lidköping
Här sen Nov 2002

Altenahr ligger som en liten avstickare från väg 257 vilket är den väg som jag brukar åka när jag åker till Ringen. (Bonn-vägen)

Anders Dauner skrev:
Jag har iofs aldrig varit i Altenahr så jag vet inte hur den vägen är

Denna vägen är också krokig fast inte så backig, men eftersom jag aldrig varit i Mayen så vet jag inte hur den vägen är.

Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Det går att söka efter mackar med 100 oktan på Arals hemsida, www.aral.de

Wimbach
Här sen Aug 2004

Min hjärna envisas med minnesbilder av att det visst finns Ultimate-soppa på Aral-macken i Breidscheid. En sökning på www.aral.de visade mycket riktigt också att så ska vara fallet! Varför?

Jo, för ett antal år sedan fanns det en gul ortsskylt med Breidscheid på strax innan man åkte under bron (riktning upp mot Nürburg). Sedan en tid tillbaka är skylten bortplockad och istället finns det en gul ortsskylt som det står Adenau på redan när man kommer i höjd med avfartsvägen till Herschbroich (riktning från Nürburg). "Stadsdelen" Breidscheid har alltså införlivats med Adenau och därför måste man söka på Adenau och inte Breidscheid på www.aral.de.

För den som inte är 100% övertygad lovar jag att på måndag ge bildbevis huruvida Ultimate finns eller ej på nämnda Aral-mack!

Lidköping
Här sen Nov 2002

Det här kan vi nog diskutera lika länge som på vilket sätt ringendekalerna ska klistras.

Enligt den här tabellen så finns det ingen 100-oktanig på Aral i Adenau/Breidscheid. Och mina minnesbilder säger ingenting om att det ska finnas heller. Finns det så böjer jag mig för fakta och blir bara glad.

Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Nisse Classon skrev:
Det här kan vi nog diskutera lika länge som på vilket sätt ringendekalerna ska klistras.

Njaa, angående Ultimate så finns det ju bara ETT korrekt svar (antingen har de Ultimate eller inte), men vad gäller Ringendekalen finns det ju flera "host host"...

Wimbach
Här sen Aug 2004

Attans, jag tänkte agera glädjedödare och ringde precis till macken för att fråga vad de har för soppavarianter. Men, en praktikant svarade och sa att hon inget visste och att hon inte kunde svara på någon som helst typ av frågor och att ingen annan var på plats! Den rafflande upplösningen låter vänta på sig...

Wimbach
Här sen Aug 2004

Jag kan härmed meddela att det på Aral-macken i Adenau INTE finns Ultimate-bensin. Tyvärr kan jag inte leverera bildbevis då batteriet i kameran tog slut, men jag hoppas ni litar på mitt ord!

Som plåster på såren för det uteblivna bildbeviset bjussar jag på 2 M3:or från parkeringen. En sällsynt fågel i form av en Alpina B6 3.5S och en "Schnitzer"-M3 och det kan väl i princip innebära allt från helmodifiering till dekaltrim...

Shell V-POWER på Ringen?
1, 2   >>
4526 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande