Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
GT3:an ser ju lättkörd ut.......!?
1804 besök totalt
Whitewheels
Långviken - Umeå
Här sen Jan 2003

Trådstartare

http://video.google.com/videoplay?docid=188641723378256366&q=gt3
Vet inte om detta är en dubbelpost(mycket troligt) men GT3:an ser ju riktigt lättkörd ut med tanke på underlaget..........eller så är det duktiga chaufförer

En sak som slår mig är hur illa det måste låta om hjulupphängningen inne i kupe'n,för visst har inte GT3:an direkt mjuk fjädring

Mattias Österberg
Saltsjö-Boo
Här sen Maj 2004

Rallybilarna utgåra jag från att de är rejält ombyggda i hjulupphängningen, Inte ens Renault Clio är särskiljt mjuk i rallykostym, men visst är det läckert att se Porschen komma sladdande i fin balans på snön. Det säger jag inget om.
Det finns en film på en 996 C4 som kör runt Ringen på vintern med en viss herr W Rörhl som chaufför. Det är ett grymt exempel på bilkontroll. Filmen har varit uppe här förut och är ett klipp ifrån DSF.

Porsche 993 C2 -94
Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad]
Citera
Whitewheels
Långviken - Umeå
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Jo jag har sett den också men det ser mer ut som........väldigt halt, på denna så ser det ändå ut att va mer,ja vet inte men mer fäste/kontroll(även fast dom pumpgasar mycket).

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Ja, personligen har jag alltid hävdat att Porschar generellt har ett väldigt överdrivet rykte om sig att vara just så svårkörda. Dock har vi alla olika referensramar och ser av den anledningen saker på olika sätt, inge konstigt i det. Därav kommer det alltid att variera om man tycker si eller så, som med allt annat antar jag.

Dock har ju det ju aldrig varit omöjligt att hålla en porsche på sladd. Det ser alltid svårare ut än det är oavsett vilken bil som går brett. Ja o pumpgasar man inte(kompenserar styrning med gas), funkar det aldrig, oavsett bil. Särskilt inte om man ex ska hålla bilen på drift en längre sträcke, eller runt, runt i en stor rondel o s v.

Långviken - Umeå
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Mattias. Nää visst är en tävlingsbil hård. Jag har själv en fjädring som är styv,men inte hård. När man gasar på "lite" te x på en krokig rolig väg här uppe(norra svea thumbs up ) så känns även dom minsta tjälskotten som om fjädringen snart ger upp,sen vad som verkligen händer där under kanske är mindre dramatisk men.........då med tanke på hur dom körde GT3:orna på underlaget som rådde ibland på filmsnutten så undrar jag iaf hur det lät inne i kupe'n.

Göte. Jag får mer uppfattningen att dom pumpgasar(i filmsnutten asså) pga dåligt fäste ut efter kurvan. Jämnfört med filmen där Walter kör ringen i snö så ser det mer ut att va svin-halt så pass att det inte är kul. Jag har själv kört RWD med 18" dubbfritt(för dubbat finns väl inte?) o jag vet inte hur brett,225-235 kanske, på rent snöföre(ej is) så var det inget att säga till om.......o då hade jag hälften så mycket att åka med.

Hur som helt så blir man alltid impad av folk som "drive like they stole it" på små krokiga vägar(manx mm) o då speciellt med en GT3 thumbs up GT3:an som är min referens bil..........fast jag har inte kört nån

Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

De har väl rätt lång fjädringsväg även om bilen är hård. De har väl säkert
7vägs öhlins i guld också, tittar man på en modern rallybil så ligger karossen
otroligt stilla hur mycket hjulen än studsar på vägen.

När jag kör asfalt så sänker jag aldrig, bara byter till hårdare.

Inte som en banbil - något man helst inte hoppar med

Göteborg
Här sen Aug 2005

Riktigt gott ljud i bilarna ockå!!! Inte det där vanliga "dammsugarljudet"..

Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003

Jag tyckte nog det såg rätt tveksamt ut både map körning och hur bilarna beter sig.
Mycket känsla av rätt bil på fel plats. Förr var ju 911 en populär och oxo framgångsrik rallybil.

Speciellt när bilen utsätts för dålig väg så studsar den på ett sätt som för mig antyder asfaltsfjädring [EDIT för bana/väg alltså] Jag fick en deja vu dock om ni mins stadsloppet i olso (?) då STCC bilarna sög i sig guppen men GT vagnarna bara hoppade fram med luft under hjulen...

Dock såg jag just innan ettt sammandrag från WRC Tyskland på Eurosport så jag kanske har fel referensramar? Det är ju eliten av eliten man ser där, både bilar och förare

Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re: GT3:an ser ju lättkörd ut.......!?

Citat:
[quote="Whitewheels"]http://video.google.com/videoplay?docid=188641723378256366&q=gt3
Vet inte om detta är en dubbelpost(mycket troligt)

Jo det är det, men vad gör väl det!
Filmen är skön o se på. thumbs up

Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Kristoffer R skrev:
Jag tyckte nog det såg rätt tveksamt ut både map körning och hur bilarna beter sig.
Mycket känsla av rätt bil på fel plats. Förr var ju 911 en populär och oxo framgångsrik rallybil.

Speciellt när bilen utsätts för dålig väg så studsar den på ett sätt som för mig antyder asfaltsfjädring [EDIT för bana/väg alltså] Jag fick en deja vu dock om ni mins stadsloppet i olso (?) då STCC bilarna sög i sig guppen men GT vagnarna bara hoppade fram med luft under hjulen...

Dock såg jag just innan ettt sammandrag från WRC Tyskland på Eurosport så jag kanske har fel referensramar? Det är ju eliten av eliten man ser där, både bilar och förare

Det är med all sannolikhet asfaltsfjädring. De bitarna är förmodligen bara för
att knyta ihop två asfaltsvägar. Vi har samma gruspartier när vi är och kör i danmark.

1804 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande