| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
E30 diff broms hjälp!
|
971 besök totalt |
|
E30 diff broms hjälp!
hej jag har nyligen köpt en nyrenoverad 4.27 Diffklump med lamelldiff men jag tycker den är så klen den driver bara på ett hjul när man gasar i kurvor, den är bätre än den utan diffbroms vargefall men jag tycker den borde låsa bätre.. vad kan det vara för fel den är nyrenoverad så den borde inte vara slut. har provat andra e30 med broms, och dom funkar mycket bätre.. vad kan det vara för fel? snälla hjälp _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
|
Jag vet inte hur jag skall säga detta på ett ödmjukt sätt; så här kommer det, helt ofriserat: Han som renoverad diffbromsen hade noll koll/en dålig dag.
Ha! Meningen mjuknade allt lite på slutet.
En annan orsak kan vara galen fjädersättning: Mjuk fram, hård bak. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
menar du att fjädringen på bilen?
den är hård bak och mjuk fram,, pga att kränghemman är lös fram... nån som har betekningen på vad det ska vara för olja? kanske har fått fel på bmw.. _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
|
kanske ska göra såhär...
http://www.autopower.se/mekartips/me _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
|
om du inte har någon krängare fram så kanske den är så mjuk att den niger ner fram och lyfter innerhjulet bak, då måste du ha mer förspänning om den ska låsa.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Nu e' de' nog dags att vi definierar användningsområdet, innan det här spårar ur fullständigt.
Vad skall bilen användas till (snabbaste varv runt en asfaltsbana, snyggaste uppställ runt korvmojen eller skall den köras på grus)? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
När man ändå snackar e30 diffbromsar...
Jag har en 325 klump med 3,73 i utväxling som jag uppdaterat med Mobimechs 40% kit. Testade igår att åka rakt fram och sen koppla till på 2:ans växel. Av spåret kan man då tyda att det ena hjulet börjar spinna ca 2m före det andra. Ska det vara så? Vad kan annars vara knasigt, är inte helt 100 på hur dessa diffbromsar funkar... _________________ Jonas Edling |
||
![]() |
Skruva banåkabil
E30 diff broms hjälp!
|
971 besök totalt |