Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster 2.0 SC -02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
1 besök senaste veckan (21056 totalt)
Stephan B
Åkersberga
Här sen Mar 2004

Trådstartare
JawZ skrev:
Vad spännande nyfiken på ljudet från motorn

Stephan: Använde du dig av någon mall för att passa hålen rätt till bakvingen? Ska sätta på min när den kommer tillbaks från lack om 2-3 veckor så kan vara bra att förbereda sig på det... antar att jag får göra en mall av hårdpapp eller liknande

Ingen mall användes, endast ögonmått som visade sig vara kalibrerade
Det enda man ska tänka på är att det är lätt att måtta in den för långt upp eftersom den ska ligga dikt an mot kanten. Glöm inte att täta hålen bara thumbs up

Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003

hur går det.. fått grejerna?

Härryda
Här sen Jul 2006

Någon som vet hur man plockar bort karossen bak på en Speedster? Finns det bra verkstadhandböcker att köpa ev ladda ner på nätet?

meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

bebbe skrev:
Någon som vet hur man plockar bort karossen bak på en Speedster? Finns det bra verkstadhandböcker att köpa ev ladda ner på nätet?

presentera din bil i "våra banåkabilar" så lovar jag att skriva en utförlig beskrivning om hur det går till... thumbs up

EDIT: För övrigt tror jag att Stephan har sålt speedstern (den har iaf varit till salu) ryktet gör gällande att en "riktig" lotus har tagit dess plats... Vad som hänt med SC-motorn är för närvarande oklart...

Grästorp mellan Flo och Flakeberg
Här sen Jun 2003

meldert skrev:
bebbe skrev:

presentera din bil i "våra banåkabilar" så lovar jag att skriva en utförlig beskrivning om hur det går till... thumbs up

EDIT: För övrigt tror jag att Stephan har sålt speedstern (den har iaf varit till salu) ryktet gör gällande att en "riktig" lotus har tagit dess plats... Vad som hänt med SC-motorn är för närvarande oklart...

skulle gissa att det är här den hamnat (man blir lite sugen)

http://www.zatzy.com/classifieds/showproduct.php?product=12021&sor . . . .

Härryda
Här sen Jul 2006

supersonett skrev:
meldert skrev:
bebbe skrev:

skulle gissa att det är här den hamnat (man blir lite sugen)

http://www.zatzy.com/classifieds/showproduct.php?product=12021&sor . . . .

Finns även en annons här på en sådan

TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

meldert skrev:
För övrigt tror jag att Stephan har sålt speedstern

Det stämmer bra det...!

Bebbe, om du vill testa din Speedster så är det Sprintrace på parkbanan i Arendal imorgon bitti kl 08.30.
Mer info här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=30688
Inget medlemskap krävs men då kostar det en hundralapp extra, dvs totalt 200 kr.
Jag ska dit och testa nya bilen, om det inte regnar...

Edit: Ryktet ang. en "riktig Lotus" gäller nog den andra Stephan som hade en röd Turbo, om jag inte har helt fel...

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
bebbe
Härryda
Här sen Jul 2006

TPR skrev:
meldert skrev:
För övrigt tror jag att Stephan har sålt speedstern

Det stämmer bra det...!

Bebbe, om du vill testa din Speedster så är det Sprintrace på parkbanan i Arendal imorgon bitti kl 08.30.
Mer info här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=30688
Inget medlemskap krävs men då kostar det en hundralapp extra, dvs totalt 200 kr.
Jag ska dit och testa nya bilen, om det inte regnar...

Edit: Ryktet ang. en "riktig Lotus" gäller nog den andra Stephan som hade en röd Turbo, om jag inte har helt fel...

Aha, så det var du som hade den thumbs up

Funderade på att testa men som vanligt så är det ju skit väder på helgen >

Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster 2.0 SC -02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
1 besök senaste veckan (21056 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande