Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1058 besök totalt |
MB fråga: Kan man tabort dämparna ur fjäderbenen?
och stoppa i nya dämpare? Är det möjligt då fjäderbenen är mycket dyra till MB 190E 2,3-16. Jag är inte så insatt så förklara gärna _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
Ja....det måste ju gå. det är ju så man byter dämpare i en vanlig svennebil.
Det måste ju gå att hitta en dämpare som passar.....åtminstone hyfsat....och sedan göra distanser. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
Det är ju så man brukar göra om man inte köper nya fjäderben. Dämparen ligger innuti fjäderbenet med ett gängat lock på toppen.
Så gjorde jag på Volvon och det funkade ju. Men det är nog bättre att byta hela rasket. ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
oki grabbs men vart hittar jag då Lämpliga dämpare? Fjäderbenen som alla jag snackat med (Försäljare) har räknat priset inkl dämpare då har alltid priset varit dyrt som fan och dem har sagt att fjäderbenen är mycket dyra som förklaring. Köper jag ju bara dämparna så blire ju dyrare 8)
Vart skall jag vända mig för ett bra pris? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
_________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
Fram på Nissan 200SX när man byter till sportigare sämpare så sågar man av orginalfjäderben och sätter i en insatsdämpare. Är nog så du bör göra. Stötdämparexperten rekommenderar även jag varmt!
![]() _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
På det glada 80-talet när jag hade en golf gti så beställde jag bilstein racing grupp 2 dämpare från D&W i tyskland för en rimlig penning. Det var bara att stoppa i dom i de befintliga fjäderbenen. Det blev en väldans skillnad på väghållningen. Kolla på deras hemsida, det finns nog något som passar.
/Johan _________________ Johan B |
Fjäderben???
![]() ![]() Fjädern sitter för sig själv där inne på länkarmen medans stötdämparen sitter längst ut närmast hjulet. Jag ska ta reda på ett bra pris! _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
Nu svarar jag på en gammal tråd hoppas ingen tar illa upp 8)
Jo Jerry hittade du några som sålde? är intresserad av mercan igen vart inge köp sist tyvärr. /Robin _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1058 besök totalt |