| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
EVO 9 toppfart
|
1405 besök totalt |
|
EVO 9 toppfart
Tänkte dela med mig av kvällens begivenheter. Har bytt till 3" avgassystem och till ett BMC panelfilter och vips så höjde jag toppfarten med 10km/h från 251 till 261 på GPS:n Mätarfart var ca 275 och ca 7000 rpm Motorlampan lyser pga att bakre lambdan än inte är monterad. Jag har ett HKS catback och Helix downpipe samt cat ers rör. Blir intressant att se hur den går efter mappningen...
Detta skedde naturligtvis inom inhägnat område
_________________ Staffan Lindeholm |
||||||||
Äh, vi har väl alla varit unga och övermodiga och testat toppfart och velat skryta om det..... Greenblood, du är välkommen den 15 september till Anderstorp och testa riktig bankörning istället med din trimmade Evo9a....... Och där får du även ta tid.... så kan vi se om både du och bilen går något även när det svänger lite.... det är mer utmaning än bara fälla ner högerfoten på halvtom motorväg
|
||||||||
Vad krävs för att få köra där? En körkortslös 20 åring med BMW M3 undrar...
|
||||||||
Frågade själv polisen det när han ville låna mitt kort i 2 månader
_________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||||
körkort är inget krav på SBF sanktionerade evenemang när det gäller racing, sen kan iofs varje arrangör lägga till det kravet själva om dom vill..... men vi gör det inte. så hos oss så behöver man 1 st bil och tillräckligt med kontanter för att betala träffavgiften, vilket på denna gatbilsträff är 1550:- för heldag Fredag med instruktörer som Alx , Thed mfl dvs det bästa vi har i racerbilsförare i sverige. |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
EVO 9 toppfart
|
1405 besök totalt |