| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rostig krängningshämmare. Vad göra?
|
1 besök senaste veckan (934 totalt) |
|
Precis där bussningen har suttigt så har stången rostat 3mm, alltså från 15mm till 12mm. Kommer det påverka bilens uppförande? Vad gör man åt det? Anlitar någon att bocka nytt i fjäderstål? Tips motages gärna
Bilen är Saab 96 -62 Mvh Daniel _________________ Daniel Gustafsson
|
||
|
Va 15mm, är den värkligen så tjock???
En vild gissing är att den är 1/2"= ca 12,5mm, det är den/de krängarn jag har liggande. om du mäter igen och skrapar bort skiten är den fortfarande 15mm? _________________ Johan Sjölinder |
||
Kan hända att det inte är så exakta mått, diffen mellan den "fräsha" stången och det dåliga var iallafall 3mm. Så frågan kvarstår, ska man göra något åt det? Det är ju inga avancerade böjar, kanske går att fixa hos nån spiralnisse
/ Daniel _________________ Daniel Gustafsson
|
||
|
Den krängingsstyvhet som den ståltråden,krängarn, gör på V4an är försummbar. Och ingen skilnad på 2T häller.
Du kan pilka torsk med junket
om du fråga de som kan, tror sig kunna, så skall man ta bort krängarn för den lyfter innerhjulet från marken. Sant????
Men man kan rätt bara balansera 2T/V4an med fjädrna, bara nej men det funkar. Mät diametarn på krängaran igen på ett friskt ställ med ett stjutmått. Jag sätter en tunna ski.... på att den är 12,5mm. Är den 15mm så vill jag se den. _________________ Johan Sjölinder |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (934 totalt) |