| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Montering av störtbur i 911 Cab
|
1375 besök totalt |
|
Hej på Er, håller som bäst på att bygga om min gamla trotjänare till banbil med avsikt att köra ett par deltävlingar i SLC nästa år. Jag har stött på problem med att hitta någon som kan montera en godkänd bur i 911:an då det är en cab. Är det någon här som kan ge mig information om vart jag kan vända mig. Har talat med Poppo på KBTsafety men de har extremt mycket att stå i just nu och det låter som jag kan få vänta en stund innan de har tid. Mvh, W _________________ william wright |
||
|
Re: Montering av störtbur i 911 Cab
Hmm....det är lite fel bil att köra bana med. Hade det varit en Targa så skulle det varit enklare. Jag tror att det är bäst att sälja den och skaffa en coupé. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
|
Fel bil...
Med all respekt, min fråga är ställd då jag vill behålla bilen. Vill inte vara oförskämd men jag behöver inte råd om bilen i sig duger, tvivlar inte alls att en targa eller coupe är ett bättre val men nu har jag denna bil och vill använda den som grund material. Will _________________ william wright |
||
|
Här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
I första länken finns kontaktupgifter/länkar till tillverkare och mycket annat vettigt att veta. Lycka till! _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
|
Re: Fel bil...
Coolt att åka race med en cab.
Jag skulle föreslå Jaan Tolli. Han monterar burar och kan Porsche.. http://www.gtmotorsport.se/ Lycka till! _________________ -- |
||
|
Re: Fel bil...
coolt........ kan bara säga att arrangören av SLC.... dvs jag.... tycker att en Porsche Cab är |
||
|
1137 kg and dropping
Jag talade faktisk med Dig (Fredrik) i början på året men plånbok, husflytt och sist men inte minst färdigställandet av bilen har hindrat mig att komma igång i år. Next year.. Motor åker ur i slutet på September då mätare nu visar 24k mil och bettan måste ha lite tender love and care innan vi busar ut på banan. Gjorde en corner weight mätning samt hjulvinkel inställning hos Stigs garage i våras och de har verkligen gjort skillnad. Innan glasfiber prylarna kommer på vägde hon 1137 med halvtank plus förare vilket förvånade mig. Trodde inte att bara stolsbyte, urplockning av inredning samt ljudisolering skulle göra så mycket. Nu återstår bara att lära sig att hitta runt på en bana
_________________ william wright |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1375 besök totalt |