Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
F1 Montreal
<<   1, 2
2567 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Först nu ikväll hade jag möjligheten att se hela loppet och det var ju lite intressant, trots att jag visste hur det skulle gå.

Vad kommer Bernies inköp av stora delar av Minardi innebära? Nu får han ju inflytande över andra sidans röster i diskussionerna med sig själv och FIA. Jag brukar inte önska livet ur folk, men jag tror den mannen börjar ha spelat ut sin roll.
Ska vi gissa att Paul Stoddart försvinner efter säsongen?

En helt annan sak, är det nån som studerat Arrows gamla prylar som går på auktion nu? (Det är enda teamet som fått sälja en tröja till mig...)

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Nu gör jag som Bernie och diskuterar med mig själv:
Nu vet jag vad Minardi gjorde med pengarna de fick av Bernie. De köpte gamla Arrows-bilar före auktionen. De skulle använda dem "att lära sig av". Tydligen hade de handlat en hel del material också.
Arrows-bilarna verkade ju ha ett bra chassie förra året så det kanske inte är nån dum idé. Lite ny lack och andra dekaler så...

Täby
Här sen Feb 2003

Arrows körde förresten med Öhlins-dämpare ifjol.
Jag tror inte anledningen till Bernies inträde i Minardi har med hans makthunger att göra, utan att han inte vill att det skall bli ännu färre stall. Det skulle troligen F1 förlora på och dämed Bernie. Troligen bättre att lägga några Euro på Minardi istället. Han ägde väl Brabham samtidigt som han styrde F1 förut och det var ju inga problem. De sas ju bl.a. att han drog tillbaks "fläktbilen" frivilligt mot löfte att få mer att säga til om i F1, eller snarare inte mindre.

F1 hade inte varit i närheten av vad det är idag om det inte varit för Bernie. Som Andretti sa apropå att han inte körde så mycket F1 efter sin debut på 60-talet, så var inte F1 särskilt mycket större än den amerikanska motsvarigheten och inte heller jämfört med en del andra serier för täckta bilar. Stallen fick lite mer att säga till om i senaste Concorde-avtalet och det anser många vara F1:s stora problem, eftersom de aldrig kan hålla sams och alla beslut därför blir blockerade. Så frågan är om det inte skulle behövas lite mer Bernie igen. Men med Mosleys hjälp verkar det ju kunna gå att få igenom förändringar ändå.

#24, #64, #88
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag påstår inte att Bernie bara har varit av ondo, men jag tror att han spelat ut sin roll. Han passade i en tid av små stall för att skapa ordning. Nu verkar han mest vilja tjäna pengar på cirkusen och få gnälla lite på de som styr över det Brittiska racet.
Pension är nog vad han behöver.

Jönköping
Här sen Dec 2002

Vi har ju Bernie att tacka för att vi kan bänka oss framför TV:n varannan söndag och se ALLA lopp under säsongen. Förr var det några stycken om året (och inte bara i svensk statstelevision).
Förr, på slutet av säsongen när VM var avgjort, var det en del stall som helt enkelt sket i att komma till racen. Kul för publiken...
Förr, om det var nån lokal förare som hade problem med sin bil såg arrangören till att skuta på starten en halvtimme eller en timme.

Bernie har gjort F1 till det det är, en Mega stor TV-sport istället för en liten klubb för inbördes beundran.

Visst, det finns massvis med grejer man skulle vilja ändra på, men så är det ju alltid. Publikens tillträde till depån, till att börja med...

JohanR

Stockholm
Här sen Nov 2002

En sak jag tänkte på när jag såg loppet var hur mycket mur det finns runt "Circuit Gilles Villeneuve"?
Det kan inte vara mycket säkrare än Monaco?

Mvh/Micke

F1 Montreal
<<   1, 2
2567 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande