| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Var köpa Bridgestone R-däck???
|
4 besök senaste veckan (1974 totalt) |
|
Någon som vet var man kan köpa däck enl ovan. Dalbäck Racing har ju slutat som generalagent . Annledning
Finns det någon ny som tar hand om agenturen?? Kanske någon som vet någon bra kontakt utanför landets gränser. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
|
Vi har
Vi har R-däcken i vårt sortiment. Se adress nedan. |
||||||
|
Re: Var köpa Bridgestone R-däck???
B-Stone Sv är GA, men Dalbäck var exklusiv åf (Han tröttnade på B-Stone såsom jag gjorde B-Stone handlas lämpligtvis i ngt land där B-Stone tycker att det är värt att hålla på med R-däck. Tyskland är ett, men det verkar som dom tar bra betalt för dom Byt däckmärke skulle mitt förslag vara. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
|
Till vad Tycker 540 var (och är) ett mycket bra däck
i alla väder, håller bra gör det också. Priset var också alldeles utmärkt ( i slutet oktober brukade det väl vara) _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
|
Prisvärt just nu skulle jag säga att Dunlop är. B-Stone re540/re55 kommer nog inte att finnas att tillgå i Sverige, såvida inte ngn startar en sidoimport av deras r-däck. Då kommer sannolikt priserna vara som i dom andra eu-länderna (dvs dyrt) _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
|
Har varit så mycket" snick o snack" runt Dunlop senaste tiden , bottnar det
bara i sk hand havande fel eller är dom extra känsliga
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
|
Skulle tro att mkt bottnar i att man kanske inte får exakt rätt information eller att man pratar förbi varandra. Jag misstänker att du syftar på tråden där Zebb hade problem med sina däck? Det kan mkt väl vara ett missförstånd/bristande erfarenhet av köpare/säljare som kan vara orsaken (det finns så mkt som kan bli fel) Vet iaf flera som kört på sina dunlop i race och det har fungerat, men i min smak valde jag nog ett däck i hård gummiblandning för att vara helt säker. Det är ju också beroende på hur tung bil och vilka hjulinställningar man åker med etcetc _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
|
Jag funderar också lite på detta. Jag har två nya re540 liggandes och tänkte att jag skulle köpa två till nu när de jag har på bilen börjar bli slitna men det verkar vara svårt att få tag på. Känns väl inte så lämpligt att blanda märken, samtidigt vill jag ju använda de nya däck jag har.
//Erik B _________________ Erik Birgerson //Golf vr6 -93 |
||||||
|
om jag hade varit lite rikare så hade jag antagligen köpt en ny uppsättning, fast hard då. Däcken har nämligen funkar väldigt bra greppmässigt. Varför dom slitits/slits så fruktansvärt fort vet jag inte. Sist jag körde med dom gick jag ner ännu mer i däckstryck. Visst, däcken slets mer ut mot kanterna, men dom slets fortfarande otroligt snabbt. Tänker iaf aldrig köra med r-däck på gata fler gånger. Jag kommer gå över till bättre begagnade slicks på bana... _________________ Sebastian Gottfridsson
Mazda Rx-7 -94 |
||||||
Tror inte att du behöver vara direkt orolig att blanda märken/modeller. Det är ju bara bilens beteende som ändras och det lär man sig fort. Det är ju samma sak som att man provar ett nytt märke/modell på alla 4 hjulen. Då får man ju också lära sig ett nytt betende fram och bak. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
|
Hej Rolf och ni andra Bridgestone-intresserade!
Vi, Wheelbase, har av och till sålt Bridgestone Re540S. Precis som beskrivits ovan är det inte helt lätt att få fram däck, oavsett om det är till Sverige eller någon annan stans i Europa. Det verkar som att Bridgestone i första hand gör R-däck för hemmamarknaden och inte bryr sig om att erbjuda kontinuerliga leveranser till övriga delar av världen. Till den här säsongen fick vi efter mycket väntan hem lite 17" och 18" Re540S. En del är redan sålt men för er som är intresserade finns följande dimensioner: RE540S 215/45-17 (endast 4 st kvar) Re540S 225/45-17 Re540S 235/40-18 Alla är i gummiblandning typ S. Maila oss på wheelbase@swipnet.se om du är intresserad av en uppsättning. I första hand säljer vi däcken i set om 4 st. Mvh Martin Gistell Wheelbase KB _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||
Trist vi åker 15" & 16"
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
|
Hej Rolf, Jag kör på Direzza och är mycket nöjd. Tycker dom på alla sätt överträffat 540 som jag hade förra året. Mina har slitit jämnt. Hållt bra. Går tystare. Går mjukare. Bra grepp. Väger 0,7 kg mindre (235x40x18") Gränsen mellan släpp och totalsladd är bred, i alla fall på torrt. Jag har läst tråden om däcken som tog slut orimligt snabbt. Fattar inte hur det är möjligt. Kan det verkligen bli så med "fel" tryck eller för lite camber? Personligen tvivlar jag. Jag kör med 2,2 kallt på gata. 2,0 - 2,1 varmt på bana. 2,8 grader camber fram 2,5 grader camber bak _________________ Christian Lindblom |
||||||
|
Men du kör ju så lite ju bara.
||||||
![]() |
Däck för banåka
|
4 besök senaste veckan (1974 totalt) |