| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Skön racing mellan 2 "sjuor"
|
1803 besök totalt |
|
|
||
|
Ser ut som föraren i den blå bilen lyckas oerhört bra att köra defensivt på ett juste sätt. Knockhill påminner liten om Falkenberg, snabba svepare toppat med lite krön och sen en lång raka .Jag var där å kollade BTCC 1994 (Kombiracing, duh!)
Det är svårt att komma om på baksidan. Bästa chansen är sista kurvan ut innan startmålrakan. Han som följer lägger ju del early apex och får följdaktligen inte bra häng på rakorna trots att han borde kunna slipstreama sig ikapp. Sen lyckas han inte på allvar komma upp på innern de gånger han är ikapp utan får vacker lägga sig på utsidan. Sista försöket på rakan satsar han ju på en bra utgång men man ser att han år motstyra tre ggr så han tappar fart igen. Avslutningen tyder bara på dåligt tålamod av killen med kameran, hopplöst sen attack, dyker in flackt och så sittar han ju i bakhjulet sen.
Underhållande med alla ställ.... |
||
|
Det är när man ser sånt här som man direkt glömmer alla tankar på wheel-to-wheel racing med sin sjua.
När de går ihop i slutet hade det ju lika gärna kunnat börja klättra och slå runt. Inte roligt att få en annan bil i knäet... _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
|
Spårvalen är väl mkt bra! Givetvis måste man avvika från idealspåret om man ska om. Ingen kontroll? Snarare tvärt om, grym kontroll! Fullt över det dolda krönet var tufft.
Synd att han blir så desperat på slutet, men det sprutar väl en del adrenalin kan tänkas...
Roligaste filmen på länge _________________ Sebastian Gottfridsson
Mazda Rx-7 -94 |
||
|
Jag delar Kristoffers kommentarer. Killen i bilen framför kan köra men har sämre material, killen bakom har bättre grejor men är "feg" (inte för att jag skulle varit modigare) och tröttnar sedan. I början av videon har ju killen med kameran innerspår men viker ner sig.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
|
Jag får väl erkänna att jag vid flera tillfällen suttit i liknande sits som han i bilen bakom, snabbare men hittar ingen väg förbi. Det är extra svårt när bilen före körs så hårt som här, svårt att våga sig på nåt. Två gångar har jag försökt med nåt.... Och slutat bredvid banan med skadat ego!
Sen blir man visare och väntar eller stressar fram ett misstag eller väntar ut att däcken ger sig... men det är en vanlig och svår sits
|
||
Precis. För sådan yvig körning straffar obönhörligen sig om man som bilen bakom inte tvingas till sådana yvigheter för att hinna med. Sedan är det bara att hoppas att det är tillräckligt många varv kvar.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
haha snacka om vinna eller försvinna.. har en käbsla av att bilarna inte gick så mycket fortare än så
|
||
![]() |
Bilder o videos
Skön racing mellan 2 "sjuor"
|
1803 besök totalt |