| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tjocklek på MDF skiva som ska användas som splitter?
|
2938 besök totalt |
|
8 eller 12 mm (okalibrerat ögonmått) plyfa (eller målad vanlig plywood) ser ut att vara vanligt.
|
||
Välj marinplyfa, vattentålig. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Alu och kolfiber släpper ju ifrån sig saker som man inte vill ha i däcken tex. En splitter är ju en förbrukningsartikel om man nu inte åker med enorm frigång (och hård bil som inte niger vid inbromsning) och aldrig är i närheten av curbs. |
||
Plywood a.k.a Plyfa är hållbarare och dess återfjädrande egenskaper och formstabilitet är extremt mkt bättre än Aluminium. En Plywoodskiva kan man slita på i evighet jämfört med Aluminium som tar slut relativt fort vid markkontakt. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Det ena är stockholmska, det andra är svenska
|
||
Marinplywood, formplywood, *Plyfa mm mm är ju olika namn för samma bruna halkiga vattentåliga träfibersandwich (vissa har mönstrad yta, andra är glatta). Vill du ha ännu billigare material (den första blir aldrig bra) så finns ju skivorna av pressad flis. De har inte samma styrka men de kostar hälften (eller ännu mindre). |
||
|
Vill kapa tråden lite, hoppas att det är okej
Hur har ni monterat era splitters? Stumt? M3GT har ju en fjädrad infästning som gör att splittern kan röra sig något, detta är säkert bättre men är det värt mer arbetet? Hur långt in under bilen går era splitters? Återigen M3GT splittern är ca 30cm lång (om jag minns rätt) och fastnar den i tex en kant så slår den sönder ganska mycket, testade detta en gång.... _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Tjocklek på MDF skiva som ska användas som splitter?
|
2938 besök totalt |

