| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
problem med servo under ban körning BMW e36a
|
1973 besök totalt |
|
problem med servo under ban körning bmw e36a
det känns och låter som servo pumpen suger luft lr liknande oljan har rätt nivå kommer efter ett par snabba svängar på banan, går även att få fram på gatan. någon som har bra tips att komma med _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
|
det verkar konstigt att ja ska behöva bygga om systemet med grövre slangar, jag antar att det fungerar för andra lr?
kokande olja har jag funderat på men då kokar den väldigt fort isåfall _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
var hade du läckan? det var redan innan och sen bytte jag alla rör och slangar och problemet kvarstår men burken ser lite svettig ut kanske är den som läcker men det borde inte påverka _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
|
låter som en rätt bra tanke
men ja behöver inte köra konbana för att få fram problemet kan även få fram det vid aktiv körning på gatan nån som har tips på lösningar på problemet _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
|
Hade samma problem med en e36 325:a
På BMW sa de att om pumpen börjar bli dålig så kunde det vara källan till problemet. Visade sig vara en slang som knappt märkbart fucktade lite. (Hade jag max olja på stickan så låt det inte så ofta men när jag sög ur lite olja för att testa så blev det snabbt värre) När den fixades till så kom aldrig problemet tillbaka.
_________________ Håkan othberg |
||
|
Var några år sedan men har för mig att det var slangen som satt på "påfyllningsburken" (eller vad den nu heter).
Vet inte men kan tänka mig att om den fucktar åt ett håll så kanske den suger luft åt andra, bara en tanke.....
_________________ Håkan othberg |
||
|
Satt någon kombo av slang och rör som de bytte ut i ett stycke. Precis längst ner under fronten i princip. Jag hade bara lite missljud från servon när man svängde, det var inte så farligt men det försvann helt när slang/röret var bytt. Jag misstänker och gissar villt
på att det kom in mikroskopiskt med luft....
_________________ Magnus Thomé
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
problem med servo under ban körning BMW e36a
|
1973 besök totalt |