| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Billig och kul förstabil, max 10,000kr.
|
2314 besök totalt |
|
Hej, jag har precis tagit körkort och tänkte försöka hitta en billig och kul bil för max 10,000kr. Kom med förslag om ni har några! (Hänvisningar till annonser på andra siter uppskattas också!)
_________________ gammalt konto |
||||||
|
min sambo har en bra första bil som även fungerar på bana om du är intreserad av det. en honda CRX -89 med lite små uppgraderingar. bilstein ben fram, sasch bak, h&r fjädrar, nyrenoverade bromsok fram med ferodo belägg och brembo skivor, stålomspunna bromsslangar, öppet filter, sport avgas mm. den ska säljas snart i de pengar krokarna du skrev. hör av dig om du vill veta mer.
christian.lange@fmcs.nu 0739866624 _________________ Christian Lange 458 |
||||||
|
Vill du driva i andra änden så är väl Volvo 360 GLT ett alternativ.
Detta om du vill koncentrera på körning, Volvon är inte direkt vacker. |
||||||
Var det inte Volvo 360 som Top Gear utnämnde till "The Most Ugly Car of All Time" tillsammans med Hyundai Accent ?
Honda CRX är en rolig liten bil. Kolla bara rosten
VW Golf Gti http://www.blocket.se/vi/9153595.htm eller Peugeot 205 Gti http://www.blocket.se/vi/8818267.htm är också roliga. _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||
Tänkte skriva ett inlägg i den här stilen igår, men rejsa-servern behagade strejka. Jag kan starkt rekommendera en 360, nu när vinter snart kommer tillbaks. Hade hur kul som helst med min typ varje resa i fyra månader.
Den är f.ö. till salu. Ingen GLT, men GLT:ns 118 hk mot mina 110 borde inte vara särskilt avgörande. Viss prutmån finns. BVSA. http://www.blocket.se/vi/9102422.htm _________________ Alexander Widell Opel Kadett Coupe -75 Buell XB12S -08 |
||||||
|
Är du ung och har nytaget körkort så är dom bilar som är "kul" oftast jäkligt dyra för dig att försäkra. Så kolla det innan du köper nån bil.
Ett tips är att skaffa en ganska oöm och billig bil som första bil, känns lite klyschigt men det är min åsikt
|
||||||
|
Tack för alla tips!
om någon hör av sig angående era bilar så kan det vara jag. Just nu är farsan och kollar på en annan kärra dock, men bra att ha flera vägar öppna!
Det är därför vi ska skriva bilen på min farmor.
||||||
Det kan eventuellt ställa till med vissa problem när olyckan är framme. Har försäkringsbolagets representanter ögonen med sig så kan de dra rejält i nödbromsen. |
||||||
Bolagen har börjat få upp ögonen för sånt på allvar nu, hört om flera de försökt vägra ersättning pga sådant. Läs avtalet noga för säkerhets skull. |
||||||
|
Fast samtidigt, som en kvinna på IF sa till en bekant: "Så länge du och försäkringstagaren bor på samma address kan vi ju inte bevisa nåt."
Hon föreslog själv att hans M3 skulle försäkras på hans pappa. Men du kanske inte bor ihop med din farmor? 360:n kostade 3700 / år för trafik på mig, 20 år ung då. _________________ Alexander Widell Opel Kadett Coupe -75 Buell XB12S -08 |
||||||
I så fall så är det morsan som gäller, vi bor på samma adress. Kvinna 41 år kanske är ännu billigare än kvinna 80+ som somnar vid ratten?
||||||
Det som påverkar premien mest är hur länge man haft körkort + skadefria år. Din mamma kan ha full bonus redan vid 41 års ålder utan problem. Sen kanske det låter lite orimligt om farmor skulle ha nån form av sportbil
|
||||||
Hur är skicket i övrigt? Vad kostar delarna som måste bytas? _________________ gammalt konto |
||||||
|
ljuddämpare ett par hundralappar.
bakaxel kanske 1500på skroten.. jag bytte koppling, men inte urtrampningslagret då jag fick fel lager. körde till macken sen skar lagret. men ska byta det innan jag säljer iväg bilen. jag tycker den verkar bra för att vara en -89. den gick bra i motorn. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||
![]() |
SÄLJES
|
2314 besök totalt |