Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 23532 besök totalt |
Sabines Smithz vs mc - Nürburgring challenge, fullvarv!!
Efter lite samtal med Sabine & hennes producent (nytt program på G på Discovery) så kan jag bekräfta att det kommer till en utmaning mellan Sabine (bil) samt anonym mc förare runt ringen (fullvarv) någon gång dom närmsta dagarna om vädret tillåter!! ![]() Bilen Sabine har som första val är en Porsche Carerra GT (annars blir det troligtvis Zackspeed Vipern) vilken kommer att bli en tuff nöt att knäcka - dock inte omöjlig - för mc föraren som kommer att framföra en Suzuki GSX-R1000K6 som endast har modifierade bromsar & fjädring!! ![]() Så nu till den heta potatisen - vem vinner av dem runt Ringen!! ![]() /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Re: Sabines Smithz vs mc - Nürburg ring challenge, fullvarv!
Är det någon man sett köra svart Suzuki på film förut som kör? Sätter dock mina ![]() Fullvarv, ink GP-banan eller start/mål på DH-rakan?
_________________ Mvh / Daniel Ene |
||||||||
Föraren av moppen kan nog banan tillräckligt bra efter dryga 300 varv samt att han redan kört under 7.40 inkl brukliga 20 sekunder!! ![]() /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Re: Sabines Smithz vs mc - Nürburg ring challenge, fullvarv!
Det blir hela Nordslingan utan GP slingan!! Tror att hon får det svårt med Vipern men det motsatta om hon hamnar i Carerra GT'n!! Men slutligen så hänger det mesta nog på vädret då moppen kräver bättre väder än bilen!! ![]() /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Mitt tips är att Sabine
![]() ![]() ![]() Undra om dom ska köra nästa vecka? Då är ju jag där! ![]() |
||||||||
Med tanke på att det är en insats på liv och död sätter jag gärna inga pengar, utan omformulerar mig: Jag bjuder gärna på en lunch oavsett utgången. Fast vinner tjejen kan ju du ta notan ![]() Lycka till och kör försiktigt! _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Mitt inlägg innehöll årets största ironi då banan till trotts är superfarlig för moppar - se bara förra helgen, ena dagen 8 super varv utan missöden för att nästa dag råka ut för en pennkamera som lossnade pga ett trasigt kamera fäste och som därefter for in mellan fram däcket och stänk skärmen med en tokvurpa som följd!! ![]() Världens "bästa" vurpa på Ringen om man nu måste gå omkull då jag inte ens fick ett blåmärke även om man tyvärr inte kan säga det samma om moppen som blev lite lätt begagnad då räckena sitter lite för nära - men vad gör man inte för lite spänning då denna utmaning legat i luften dom senaste 2 åren!! ![]() /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Aha, det är därför kameror är förbjudna! ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Noop!! Har man tillstånd så är det ingen fara!! ![]() /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Inte alls då mc åkandet är på upphällning medans bil åkandet precis börjat på bred front!! ![]() Impreza STI Nürburg ring edition: http://www.gatbilar.se/car.php?car=2 Samt att det just nu byggs en fullrace (nytt race chassi) Mini Cooper Classic med en Hayabusa turbo motor med 500hk på hjulen & 500kg!! ![]() ![]() ![]() Så nästa vår kan bli hyffsat intressant hoppas vi!! /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Tillstånd? Utveckla gärna! och hur får man ett sånt? _________________ Patrik Ljunggren |
||||||||
Då får kanske tom "Ring-Minin" konkurrens?!?!?!? ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
|
||||||||
MYCKET svårt & dyrt att få då det nästan krävs att man genom filmandet kan tillföra något possitivt till Nürburg ring - privat filmning total omöjligt om jag förstått det hela rätt!! /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 23532 besök totalt |