| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Polo G40 -92
|
3561 besök totalt |
|
Tänkte sälja min banpreppade polo pga köp av nyare bruksbil(diesel). och JA, det är Jani's gamla pärla:-) Info: 1,3 liters med kompressor(g-lader), Digifant insprut o tändning, SLS-chip, Dr Schrick kam, 60mm remhjul, större intercooler, separat vevhusventlation, ej återcirkulerande trycksystem, bromsad till 150Hk vid 1.0bar laddtryck Vikt 850kg med full tank! Slitsade skivor fram + ok från G60, Bak orginal trummor. F1 backspeglar (inte stora) Antrazit grå med mattsvart huv, ytrost finns, bilen är ingen utställningsbil utan till för att brukas! Fjädrad sinterlammel, Short shift o förlängd spak. KW ställbara fjäderben runt om, hjälpram under framvagnen Bakåtflyttat rattläge, halvbur(reggad), Sportstolar, 4punkts bälten(orginal sitter åxå kvar), mockaratt, 2st laddtrycksmätare, oljetryck, oljetemp, lambda mätare, Shiftlight, cd-stereo Kumho R-däck 185/50/15 gått ca 80mil + en banträff, sitter på vita 100+ Monza fälgar Tidigare ägaren var nordens snabbaste framhjulsdrivna VW på Bugrun -03 Grymt rolig bil att åka bana med!!! Kul på vanlig väg åxå, men det är på bana man verkligen kan utnyttja egenskaperna! Väldigt ovanlig bil, såldes aldrig i Sverige. Finns bara en handfull rullande! Men de flesta delar är samma som till vanliga polo. Medföljer gör åxå nästan en hel g40 i delar!!!(tak,huv,dörrar,skärmar,baklucka,inredning,motordelar, +massor!! Pris:39,000:- BVSA Vid intresse ring: 0707200793 _________________ kenneth andersson |
|
_________________ Ulf Danielsson |
|
Man blir ju sugen på att köpa tillbaka henne nu.
Kan ju säga att jag har saknat henne sen jag sålde henne. Hoppas det inte gör något att jag lägger upp en bild på bilen. Ser ju likdan ut idag om jag har fatta det rätt.
_________________ // Jani Hast |
![]() |
SÄLJES
|
3561 besök totalt |